جمعه دهم فروردین ماه
فعلا که از جیب می خورم؛

عبدولی: لازم باشد دوباره از شهرستان کشتی می گیرم

سعید عبدولی قهرمان جهان و المپیک گفت: امیدوارم مسئولین استان و کشور برای مدال آورانی چون من فکر چاره ای بیاندیشند

سعید عبدولی قهرمان جهان و المپیک به خبرنگار البرزورزشی گفت: اگر  مشاور خوبی داشتم و کسی بود که نصیحتم کند، زیاد وارد حواشی نمی شدم با این وجود برخی برخورد ها موجب می شود تا نتوانم احساساستم را کنترل کنم . عده ای خواسته یا ناخواسته کارهایی انجام می دهند تا برآشفته شوم مثل همین مورد  که گفته اند عبدولی حق حضور در اردو را ندارد و اگر قصد بازگشت به کشتی را دارد باید از مسابقات استانی شروع کند. واقعا باید با من چنین برخورد شود؟
۱۵ سال فیکس تیم ملی بودم و هر زمان که به من احتیاج داشتند با تمام وجود برای سربلندی کشورم مبارزه کردم و توانستم مدال های ارزشمندی کسب کنم.بعد از این همه تلاش و جانفشانی پاداش من این شده که حتی به اردو دعوتم نکنند. نمی دانم مسیولین فدراسیون چه فکری می کنند و دنبال چه چیزی هستند؟

دارنده مدال های طلا و برنز جهان و المپیک  در همین رابطه  به البرز ورزشی گفت: خانواده ما بی بضاعت اما آبرودار بودند. با وجود مشکلات فراوان پایمردی کردیم  و خودمان را بالا کشیدیم. اکنون در خانواده ما چند قهرمان حضور دارند که سال ها توان کسب افتخار برای کشور را دارند اما می ترسم به خاطر من نسبت به  آنها نیز کم لطفی شود. همانطور که برادرم سامان به این سرنوشت دچار شد. او بیشتر نفرات برتر کشتی فرنگی دنیا را شکست داده اما هرگز مورد محبت و طرف اعتماد قرار نبوده و متاسفانه سرمربی تیم ملی نسبت به برادران عبدولی کم لطف بوده و جای اینکه آتش به ما انگیزه بدهد و تشویق کند سرزنش کرده. از او گله مندم و این دلخوری همچنان خواهد بود. الان با وجودی که از آمادگی کامل برخوردار بودم، وقتی شنیدم  تمام روزنه ها را به روی من بسته اند نا امید شدم. چاره ای جز صبر ندارم تا ببینم پس از المپیک چه تغییراتی اتفاق می افتد. حبیب اخلاقی همشهری من است اما تعجب می کنم چرا باید علیه من مصاحبه کند و موضع بگیرد؟ البته یقینا اخلاقی به تحریک و خواست کسان دیگری چنین موضعی علیه من اتخاذ کرده است و چه بسا فدراسیون پشت قضیه است و می خواهند من در کشتی نباشم. صبر می کنم و اگر لازم باشد برای اثبات حقانیت خودم از همان شهرستان و استان شروع می کنم.

عبدولی با اشاره به وضعیت امروز خود و مشکلات اشتغال تاکید می کند:  هیچکدام از مسئولین قدمی برای اینکه من صاحب شغل باشم برنداشته اند.  ورزش قهرمانی هزینه دارد و  من برای اینکه بتوانم همواره در سطح اول باشیم چقدر باید هزینه کنم. بدیهی است با هزینه های کمرشکن امرکز اگر، بدون شغل و درآمد هم باشی زندگی چقدر سخت می شود؟ فعلا که از جیب می خورم و هرچه از گذشته داشتم را خرج کرده ام اما امیدوارم مسئولین استان و کشور برای مدال دارانی چون من فکری بکنند. تا کی باید این مسئله در گوشه و کنار کشور تکرار شود که قهرمانان مشکلات معیشت دارند؟

قهرمان بازی های آسیایی در پایان بر این نکته پافشاری می کند که برخی نمی خواهند من در کشتی باشم. این خیال بهوده است که مرا از تاریخ کشتی حذف کنند. برادران عبدولی یک به یک از راه می رسند و مسیر  مرا دنبال خواهند کرد. کسانی در آینده از کشتی حذف خواهند شد که هیچ کاری برای این ورزش انجام نداده اند  بعضی از مدعیان حتی یک روز در باشگاه تمرین نداده اند  اما یک دنیا ادعا دارند. دوران آنها هم به پایان می رسد. برادران عبدولی با عملکرد و تلاش خودشان در ورزش و کشتی پیشرفت خواهند کرد. برای مسئولین ورزش متاسفم که به وظیفه حمایتی و پشتیبانی خود عمل نمی کنند. شاید لازم باشد مجلس نظارت بیشتری به وزارت ورزش داشته باشد. اگر نظارت نباشد هر کسی هر طور خواست اعمال قدرت می کند. به آینده امیدوارم. باید ببینم بعد از المپیک چه تغییراتی در کشتی اتفاق خواهد افتاد. دلسرد شده ام اما هنوز کشتی را رها نخواهم کرد چون همچنان توانایی کسب مدال را دارم.


گفت و گو: احمد دباغ