جمعه دهم فروردین ماه
اولویت فوتبال ما در سال جدید حمایت از تیم ملی است؛

نگاه امیدوارانه به جام جهانی!

چشم انداز و هدف اصلی فوتبال ما در سال جاری  باید  صعود به جام جهانی باشد .برای رسیدن به این هدف مهم باید از تمام‌ ابزار و ملزومات استفاده کرد و به بهترین شکل تدارک دید.

چشم انداز و هدف اصلی فوتبال ما در سال جاری  باید  صعود به جام جهانی باشد .برای رسیدن به این هدف مهم باید از تمام‌ ابزار و ملزومات استفاده کرد و به بهترین شکل تدارک دید.
باید بپذیریم دادن میزبانی به بحرین شوک بزرگی به ورزش ما وارد کرد و از برنامه ریزی آشکار و نهان afc برای ایجاد خلل در راه‌صعود ایران به جام جهانی خبر داد.
همکاری مثلث نکبت بار عربستان،امارات و بحرین در afc و نداشتن کرسی رفیع در فیفا و بی صاحبی فوتبال ما در سال گذشته از جمله مواردی بود که باعث از دست رفتن میزبانی ما بود.
متاسفانه سالهای متمادی است از اهمیت دیپلماسی ورزش و لابی های رایج در عرصه فوتیال قاره غافل شده و به بیراهه رفته ایم.
فدراسیون‌گذشته جفایی بزرگ به فوتبال ما روا داشت.
اوج این بی هنری در حمایت غلط و نا بجا از شیخ سلمان بحرینی بود.
استفاده از ویلموتس برای هدایت  تیم ملی و تاراج بیت المال در این قرار داد مساله دار هم تصمیم نادرستی بود که فوتبال ما را وارد بحران کرد و...
فدراسیون عزیزی خادم که وارث  عملکرد سراسر ایراد ریاست مهدی تاج و همکاران او است باید با تصمیمات اصولی و منطقی مدیریت فوتبال را در ریل صحیح  قرار دهد.
بی شک تدارک و حمایت از تیم ملی باید در راس کارها قرار گیرد.
در این زمینه هیچ مانعی نباید در مسیر تدارک اصولی تیم ملی قرار گیرد.
البته  از اظهارات عزیزی خادم در خصوص  عدم اطلاع شیخ سلمان از دادن میزبانی به بحرین شگفت زده شدیم.
انتظار نداریم ایشان در بدو ورود به فدراسیون با سخنان  بی اساس،فوتبال ما به حاشیه ببرند و مصلحت اندیشی پبشه کنند!
باید قبول کنیم‌ تصمیم afc  در دادن میزبانی به بحرین‌با دخالت مستقیم شیخ سلمان و اعوان و انصار او و حاتم بخشی بحرین و عربستان صورت گرفت.
بنابراین‌نباید آدرس غلط به مردم و هواداران بدهیم وبا وعده اعتراض به فیفا و  ای اف سی افکار عمومی را به بیراهه ببریم و...
اعتقاد داریم باید در این مقطع تمام هوش و حواسمان به ایجاد اتحاد و انسجام در عرصه فوتبال ملی باشد.
انتخاب سرپرست و  مدیر رسانه ای تیم‌ملی طی روزهای گذشته  تصمیماتی منطقی و عقلایی نبود.
باید عناصر کارآمد و شناخته شده را در راس امور تیم ملی بگماریم.
سرپرستی و هدایت تیم ملی به قدری مهم و سرنوشت ساز بود که جا داشت با همفکری و مطالعه بیشتر یک عنصر با تجربه تر،قویتر و کارآمدتر را در کنار بازیکنان قرار می دادیم.
یادمان باشد در بحرین قبل از آنکه مقابله تاکتیکی  با میزبان ملاک عمل دو تیم باشد،حاشیه سازیهای بحرینی ها و ایجاد جالش و عصبی کردن‌ بازیکنان و مجموعه تیم ما در اولویت خواهد بود.
بنابراین‌ توقع داشتیم افرادی جون حشمت مهاجرانی ،مرتضی محصص،بیژن ذوالفقار نسب  و افرادی از این طیف به عنوان مدیر تیم‌ملی  انتخاب می شدند.
گزینه هایی از  این دست هم کمک حال اسکوچیچ بودند و هم بازیکنان از آنها حرف شنوی داشتندو...
بنابراین ساده انگاری است بازیهای تیم ملی را در بحرین صرفا یک رقابت فوتبالی بدانیم و از تصمیم قطعی عربستان و بحرین و امارات برای حذف ایران بی تفاوت بگذریم..
حضور یک روان شناس مجرب در کنار ملی پوشان را باید جدی گرفت و بازیکنان را از حیث روانی و انگیزشی آماده این میادین حساس و سرنوشت ساز کرد.
دیدار تدارکاتی با سوریه به لحاظ تاکتیکی شناخت اولیه را به اسکوچیچ داد.اگر چه تعدادی از نفرات شاخص به دلیل مشکلات رفت و آمد و مصدومیت نتوانستند در این دیدار در اردو باشند.
در فرصت باقیمانده تا خرداد ماه باید ه
هماهنگی خوبی با باشگاهها داشت.
آغاز رقابتهای جام باشگاههای آسیا و پیکارهای لیگ یرتر و جام حذفی را باید با درایت پیگیری کرد و در کنار آن به تقویت تیم ملی همت گماشت.
فرصتی طلایی در برهه کنونی در اختیار ما است.اگر از لحظات و فرصتها و انتخاب ها استفاده بهتری ببریم و از این مرحله‌ صعود کنیم،فوتبال  یقینا راه پیشرفت و ترقی را خواهد پیمود.
خدای نکرده در صورت حذف در مرحله مقدماتی و نرسیدن به جام جهانی ،باید شاهد افت محسوس و سیر نزولی فوتبال ایران بود.
این شرایط حساس را باید با پوست و گوشت و استخوان لمس کرد .قدر لحظات را دانست و در تصمیمات هوشیارانه عمل کرد.

نویسنده:احمد میرزاییان