جمعه دهم فروردین ماه

برای حضور تیم‌های قدرتمند جهان رایزنی می‌کنیم

محمد مهدی شهریاری گفت: امیدوارم با همکاری خوب فدراسیون کشتی و سازمان لیگ بتوانیم این رویداد بزرگ را به خوبی میزبانی کنیم.

استاندار آذربایجان غربی بعد از قطعی شدن میزبانی ارومیه از هفتمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام باشگاههای جهان اظهار داشت: ارومیه با توجه به شرایط جغرافیایی‌ای دارد، با 3، 4 کشور همجوار است و از این نظر امکان دسترسی برای تیم‌های خارجی در برگزاری مسابقات بین‌المللی آسان به نظر می‌رسد. از سوی دیگر مردم شهر ارومیه بارها نشان دادند که چقدر به ورزش علاقه دارند. والیبال علاقه مندان زیادی در این شهر دارد و کشتی هم به عنوان ورزش اول کشور علاقه مندان زیادی را جذب کرده است. مدیرکل ورزش و جوانان استان چه در دوره فعلی و چه قبلی کشتی گیر بوده اند. به همین خاطر برنامه ریزی مفصلی برای توسعه کشتی در استان آذربایجان غربی انجام شده است.

وی افزود: در مذاکراتی که با سازمان لیگ و فدراسیون کشتی داشتیم، تاکیدمان بر این بود تدابیری با همکاری دوطرف اندیشیده شود که امسال در این مسابقات تیم های پرقدرتی شرکت کنند و مردم از دیدن کشتی های سطح بالا لذت ببرند. به شخصه این قضیه را دنبال می‌کنم که تیم های قدرتمندی مثل آمریکا و روسیه در رقابت‌ها حاضر شوند. می توانیم از طریق وزارت خارجه و سفارتخانه‌های ایران در کشورهای دیگر این بحث را دنبال کنیم و به نتیجه برسانیم. فکر می کنم مهار کرونا در ماههای آینده می تواند یکی از موانع ما را از سر راه بردارد.

استاندار آذربایجان غربی درباره زیرساخت این استان عنوان کرد: ما یک سالن 6 هزار نفری و هتل 5 ستاره در ارومیه داریم. مشکلی از نظر زیرساخت در ارومیه وجود ندارد. امیدوارم با همکاری خوب فدراسیون کشتی و سازمان لیگ بتوانیم این رویداد بزرگ را به خوبی میزبانی کنیم.

شهریاری در پایان گفت: ارومیه بارها نشان داده می‌تواند میزبان خوبی باشد و سابقه درخشانی در این زمینه دارد. آخرین بار هم در مسابقات لیگ جهانی والیبال بود که دیدید با استقبال مردم تیم ملی ایران چقدر مقتدرانه در بازی‌های خود پیروز شد. امیدوارم مسابقات کشتی آزاد جام باشگاههای جهان هم همینقدر پرشور و هیجان دنبال شود.