پنجشنبه نهم فروردین ماه

برگزاری 10 رویداد آزمایشی تا برگزاری بازی های المپیک زمستانه

بر اساس برنامه ریزی‌ها، پکن آخرین سری مسابقات آزمایشی تطبیقی خود را برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی آغاز کرده که در همین راستا کمیته بین‌المللی المپیک IOC در ماه نوامبر تایید کرد که برنامه مسابقات بین‌المللی آزمایشی با یک برنامه تست رویداد ورزشی مناسب جایگزین شود. 

بر اساس برنامه ریزی‌ها، پکن آخرین سری مسابقات آزمایشی تطبیقی خود را برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی آغاز کرده که در همین راستا کمیته بین‌المللی المپیک IOC در ماه نوامبر تایید کرد که برنامه مسابقات بین‌المللی آزمایشی با یک برنامه تست رویدا د ورزشی مناسب جایگزین شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی؛ در این مسیر، زمان و خدمات پزشکی پیش از بازی‌های سال آینده تحت آزمایش قرار خواهند گرفت. ژانگجیاکو و یان کینگ در فوریه ۱۰ روز رویداد تست را برگزار کردند و دسته دوم رویدادهای آزمایشی تا ۱۰ آوریل برگزار خواهند شد. 

یان چنگ، مدیر منابع انسانی پکن ۲۰۲۲، به خبرگزاری دولتی شینهوا گفته است که این آزمایشات به بهینه سازی عملیات برای برگزاری بازی‌ها کمک خواهد کرد. برگزارکنندگان اعلام کرده‌اند که اقدامات مقابله‌ای با کرونا به صورت دقیق در این رویدادها انجام شده است.

پیش بینی می‌شود در مجموع ۱۰ رویداد آزمایشی کامل حد فاصل ماه‌های اکتبر و دسامبر سالجاری میلادی برگزار شود. بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ از  چهار تا ۲۰ فوریه و بازی‌های پارالمپیک از چهار تا ۱۳ مارس سال آینده میلادی برگزار می‌شود.