جمعه دهم فروردین ماه
در انتظار پیروزی فولاد برابر العین؛

سهمیه ما چهار تایی می شود؟

تقابل سرنوشت ساز فولاد نماینده شایسته ایران برابر العین‌امارات در شهر ریاض عربستان اوج بی عدالتی در فوتبال آسیا به شمار می رود که  شعار بازی جوانمردانه را به سخره گرفته است.

تقابل سرنوشت ساز فولاد نماینده شایسته ایران برابر العین‌امارات در شهر ریاض عربستان اوج بی عدالتی در فوتبال آسیا به شمار می رود که  شعار بازی جوانمردانه را به سخره گرفته است.


امشب در مرحله پلی آف گروه D  جام باشگاههای آسیا تیم فولاد نماینده جمهوری اسلامی ایران در حالی به مصاف العین می رود که پیش از آن‌قرار بود این بازی در اهواز برگزار شود.
شیوع ویروس کرونا در خوزستان بهانه خوبی بود تا afc با همدستی عربستان و امارات اهداف مغرضانه خود را پیاده کنند.
برگزاری ابن دیدار در شهر ریاض به معنای آن است که العینی ها به واقع در زمین خودشان‌ابن بازی را انجام‌می دهند.
چون‌تمام شرایط و امکانات برای العین امارات تدارک دیده شده است.
در ابن جدال‌نابرابر  چشم‌امید ما به جسارت‌و شجاعت بازیکنان مان‌ دوخته شده است. 
این‌پیکار ساعت بیست و بیست دقیقه امشب در ورزشگاه فیصل بن فهد شهر ریاض برگزار می شود.
جواد نکونام‌مربی تیم فولاد ایران‌که چهره شناخته شده ای برای اماراتی ها  وعربستانی ها به حساب می آید،در چند روز گذشته با جدیت تمرینات بازیکنانش را زیر نظر گرفته است.
احتمالا ایوب والی تنها بازیکنی باشد که حضورش در ترکیب اصلی قطعی نیست.
بقیه نفرات قبراق و سرحال در خدمت‌تیم هستند.
فروزان،کولی بالی،آبشک،پریرا،احمد زاده و پاتوسی عناصر نام آشنا و شاخص فولاد ایران‌هستند.
العین امارات هم‌با مربیگری پدرو امانوئل پرتغالی وبهره بردن از چهار بازیکن خارجی و پنج ملی پوش حساب ویژه ای برای این دیدار حساس باز کرده است.
کودجو لابای توگویی در خط حمله چهره شاخص العین است.
رافائل پریرا و اریک‌وینگ دو مدافع کناری آنها هستند . تسوکا ساشیوتانی مدافع پا به سن گذاشته ژاپنی هم‌در زمره‌ عناصر ثابت تیم‌اماراتی به شمار می آید.
در یک‌نگاه کلی باید گفت :  العینی ها برای رفع معایب تیمی خود در فاز دفاعی سعی کرده اند،این ضعف و کندی بازیکنان خود را با به‌خدمت گرفتن نفرات خارجی برطرف کنند.
اگر چه جنگ اصلی در میانه میدان خلاصه می شود ،اما نباید از تاکتیک خوب فولادیها در تهاجم بی تفاوت بود.
پریرا  و پاتوسی دو بازیکن با تجربه و آماده ای هستند که با بازی سازی فرشاد احمد زاده و آبشک هر لحظه شرایط باز کردن دروازه رقیب را دارند.
در خط دفاع هم‌حضور موسی کولی بالی و آغاسی نقطه امید ما است.محسن فروزان‌هم در درون دروازه ثبات و استحکام‌را به فاز دفاعی ارزانی داشته است.
در مسابقات لیگ برتر ،فولادیها را دونده ،پرتلاش و جنگنده دیدیم.
آنها در نود دقیقه پیکار خود با العین‌ می توانند با استفاده‌ از این اصول  وحربه مناسب  به اهداف خود رسیده و با پیروزی در‌ این‌میدان به بازیهای گروهی صعود کنند و در گروه D در کنار النصر عربستان،السد قطر و الوحدات اردن قرار بگیرند.
هوشیاری ،آرامش و بازی طمانینه باید در اولویت کارهای تاکتیکی فولاد قرار گیرد.بدیهی است پرخاشگری و بازی عصبی بلای تیم‌ما خواهد بود. این موضوع دقیقا همان‌چیزی است که اماراتی ها در پی آن هستند.
بنابراین نکونام‌باید بازیکنانش را با انگیزه و آمادگی روانی مناسب آماده مسابقه کند و به‌تک تک‌نفرات گوشزد کند،گرفتار خشونت و بازی روانی تیم‌حریف نشوند و آسوده خاطر به اجرای تاکتیک‌تیمی  واهداف گروهی بپردازند.

نویسنده: احمد میرزائیان