پنجشنبه نهم فروردین ماه
نخستین سمپوزیوم جهانی هندبال کودکان؛

هر آنچه که شما نیاز دارید تا هندبال را شروع کنید

IHF، فدراسیون جهانی هندبال در نظر دارد اولین سمپوزیوم هندبال کودکان را برای مربیان، داوران، عوامل اجرایی، معلمین ورزش، اولیاء و بچه ها برگزار کند. 

IHF، فدراسیون جهانی هندبال در نظر دارد اولین سمپوزیوم هندبال کودکان را برای مربیان، داوران، عوامل اجرایی، معلمین ورزش، اولیاء و بچه ها برگزار کند. 
بعد از هفته موفق هندبال IHF که سال گذشته برگزار شد، فدراسیون جهانی هندبال تمام موارد و اطلاعات لازم برای هندبال کودکان را با استفاده از وبینارها برای معلمین ورزش و مربیان هندبال پایه در این سمپوزیوم ارائه خواهد داد.
تمرکز در این سمپوزیوم روی مقدمات H&S، روش شناسی و دیدگاه های تمرینی در طول پروسه آموزش برای بچه های ۵ تا ۱۲ ساله خواهد بود. هدف این سمپوزیوم ارتقای فعالیت‌های هندبالی در بین فدراسیون‌های عضو از طریق ایجاد شادی و لذت بردن در بین جوان ترین بازیکنان هندبال، توسعه اطلاعات پایه در مورد بازیکنان و همچنین تمرینات روزانه است.
سمپوزیوم هندبال بچه‌ها فدراسیون جهانی هندبال در ماه مه 2021 (اردیبهشت و خرداد 1400) و هر سه شنبه و جمعه از ساعت ۲ تا ۳ به وقت بازل سوئیس (30/16 تا 30/17 به وقت ایران) برگزار خواهد شد. 
مدرسان هندبال مدرسه ای IHF وبینارهایی با توجه به مفاهیم عملی هندبال برای خردسالان ارائه خواهند کرد. تمرینات و وبینارهایی که در این سمپوزیوم ارائه می شود در صفحه فیس بوک فدراسیون جهانی نیز قابل مشاهده خواهد بود. 
شرکت‌کنندگان در این سمپوزیوم به سادگی می توانند در مرکز آموزش IHF ثبت نام و به صورت رایگان در این سمینار شرکت کنند. این سمپوزیوم به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد و مباحث به طور همزمان به زبان اسپانیایی، فرانسوی و عربی ترجمه خواهد شد. در خلال سمینار شرکت‌کنندگان قادر خواهند بود که از مدرسین از طریق چت سوالات خود را مطرح کنند.
 IHF برای شرکت کنندگانی که در ۸  وبینار شرکت‌کنند، گواهی شرکت در سمپوزیوم صادر خواهد کرد. برای شرکت در این سمپوزیوم و دریافت گواهی باید از طریق برنامه ZOOM  و وارد کردن نام کامل و آدرس ایمیل صحیح اقدام کرد.
برنامه وبینارهای این سمپوزیوم به شرح ذیل است:
 سه شنبه ۱۴ اردیبهشت: شروع هندبال بچه ها در هندبال (دکتر ایلونا هاپکوا) 
 جمعه ۱۷ اردیبهشت: برنامه ریزی برای اولین تمرین (دکتر پاتریشیا سوسا گونزالز) 
 سه شنبه ۲۱ اردیبهشت: ساختن یک زیربنا از طریق هندبال (دکتر پابلو گرکو) 
 جمعه ۲۴ اردیبهشت: هندبال به عنوان یک ورزش تاثیرگذار (دکتر جرارد لازیرا) 
 سه شنبه ۲۸ اردیبهشت: به ثمر رساندن اولین گل (دکتر میلان پترونیاویچ) 
 جمعه ۳۱ اردیبهشت: برنده شدن توپ در دفاع (دکتر نبیل طاها الشهاب) 
 سه شنبه ۴ خرداد: یاد دادن در دنیای واقعی (آقای کرایج روت) 
 جمعه ۷ خرداد: قدم بعدی در هندبال: بعد از همه گیری- مباحثه با اعضای کارگروه H&S فدراسیون جهانی هندبال
 
 کمیته آموزش و مربیان فدراسیون هندبال در راستای سیاست های خود در به ‌روزرسانی اطلاعات مربیان پایه و معلمین ورزش و ارتباط با هندبال روز دنیا، به منظور تشویق شرکت کنندگان به حضور در سمینار فوق برای افرادی که گواهی حضور در دوره را از طریق IHF دریافت کنند، 15 امتیاز آموزشی لحاظ خواهد کرد.