پنجشنبه سی ام فروردین ماه
نیم نگاه...

نقش کرسی داران ورزش ایران

تیم فوتبال فولاد خوزستان به یک پیروزی شادی بخش مقابل العین امارات به دست آورد.

تیم فوتبال فولاد خوزستان به یک پیروزی شادی بخش مقابل العین امارات به دست آورد.


 شهد این پیروزی از آن جهت شیرین تر نشان داده که چنین پیروزی در کشور عربستان به دست آورده است همواره نوشته ایم و تاکید کرده ایم که تیم های عربی در حد و اندازه رقابت با فوتبال ما نیستند آنها به اندازه یک شهر ما وسعت و جمعیت ندارند آنچه که تیم های ما را ناکار کرده است سوای ناکار آمدی مدیران ورزش ما به ویژه در سطح باشگاهی و جنگ روانی کشورهای کوچک منطقه است.
 با این همه معتقدیم که کار برای نماینده فوتبال ما تازه آغاز شده است و باید از این مرحله به بعد منتظر هر نوع اقدامات آزار دهنده از سوی تیم های عربی باشیم و تا زمانی که ما شخصیت های قابل قبول و موجه بین المللی در کنفدراسیون آسیا و مقر فدراسیون جهانی نداشته باشیم همیشه با سنگ اندازی ها مواجه خواهیم شد.
 براساس آمار متفاوتی که از دستگاه ورزش کشور دیده و خوانده ایم بین 300 تا 500 کرسی بین المللی در اختیار ایرانی ها است اما از این سمت ها چه کمکی برای حل مشکلات ورزش ما شده است؟ 
کدامین عضوی از اعضای فدراسیون های مختلف قاره ای و جهانی از خود برای احقاق حق ورزشکاران و تیم های ورزشی استفاده کرده اند. نشستن در مجالس مختلف و رضایت دادن به سفر های بیهوده دردی از ورزش ما را در عرصه های برون مرزی دوا نمی کند.  ما روزگاری دکتر محمد توکل را در فیلا داشتیم که بسیار با نفوذ بود با از دست رفتن این مرد شریف دیگر چه نفوذی در همین ورزش پیدا کرده ایم؟ یا زنده یاد داود نصیری که در فوتبال قاره یک وزنه معتبر بود به اعتقاد ما وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید در حمایت کرسی داران وزن و وجاهت ورزشی و بین المللی آن را در نظر بگیرند می دانیم که یک میلیارد تومان در قبال هزینه های چند صد میلیاردی کشور پولی نیست که بخواهیم روی آن در پشتیبانی از کرسی داران چانه بزنیم ولی تاکید می کنیم که نمایندگان ایران نباید نقش سیاه لشکری را در صحنه های بین المللی ایفا کنند 
نویسنده: رضا اسماعیلی