جمعه سی و یکم فروردین ماه

مشعل المپیک توکیو ۲۰۲۰ پس از تعویق بازی ها به مکان مخفی منتقل شد

بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۴۴ برابر با ۱۳۲۳ هجری شمسی قرار بود در لندن پایتخت انگلستان برگزار شود به علت جنگ جهانی دوم لغو شد. به همین علت بازیهای المپیک ۱۹۴۸ برابر با ۱۳۲۷ هجری شمسی بدون برگزاری انتخابات به لندن واگذار شد. اما این بار در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۳۹۸ بخاطر شیوع ویروس کرونا در جهان بازیهای المپیک یکسال به تعویق افتاده است.

مشعل المپیک توکیو ۲۰۲۰ دیگر در معرض نمایش عمومی نیست و به عنوان یکی از اقدامات طراحی شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، در ژاپن در مکانی نامشخص نگهداری می شود.

توشییرو موته ، مدیر اجرایی توکیو ۲۰۲۰ اظهار داشت که این مشعل "تحت نظارت کمیته سازماندهی" نگهداری می شود اما مکان دقیق آن را مشخص نکرد. ، یک فانوس حاوی مشعل قرار بود پیش از حمل به توکیو تا پایان ماه آوریل در منطقه فاجعه بار فوکوشیما (حادثه‌های اتمی فوکوشیما ۱ به مجموعه حوادثی گفته می‌شود که از تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۱، در پی زلزلهٔ ۹ ریشتری و سونامی، و در اثر از کار افتادن ماشین‌آلات نیروگاه هسته‌ای شماره ۱ فوکوشیما متعلق به شرکت نیروی برق توکیو، یکی از پس دیگری، و نشت مواد رادیواکتیو به وقوع پیوست.) در معرض نمایش عمومی بماند. با این حال ، هنگامی که هفته گذشته شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای توکیو ، اوزاکا و پنج بخش دیگر بخاطر کرونا شرایط اضطراری اعلام کرد قرار شد مشعل از منظر عمومی برداشته شود.توکیو امیدوار بود پیش از بازی های ۲۰۲۰ این نمایش نمادی از امید باشد که به دلیل COVID-19 یک سال عقب تر رفته و به سال ۲۰۲۱ منتقل شده اند. سازمان دهندگان بازیها هنوز برنامه اصلاح شده ای را برای حمل مشعل اعلام نکرده اند ، قرار بود اجرای اولیه این برنامه در خاک ژاپن ۱۲۱ روز به طول انجامد.این مشعل ماه گذشته در المپیای باستانی با استفاده از پرتوهای خورشید روشن شد. اکنون اعضای تیم حمل مشعل در ژاپن تا سال آینده مسئولیت روشن نگه داشتن مشعل تا زمان حمل دوباره آن را بر عهده دارند . این بدان معنی است که این اولین بار خواهد بود که مشعل المپیک به مدت بیش از یک سال روشن خواهد ماند.دقیقاً یک ماه پیش ، حمل مشعل در اولین مرحله فقط یک روز به تعویق افتاد.جرارد باتلر ، بازیگر هالیوو( جرارد جیمز باتلر فارغ التحصیل رشته حقوق، بازیگر و تهیه‌کننده فیلم اسکاتلندی است که در بیش از ۳۰۰ فیلم بازی کرده است) ، مشعل را در هوای روشن بهاری در اسپارت حمل کرد که این امر تماشاگران زیادی را به خود جلب کرد.سازمان دهندگان به دلیل انبوه "جمعیت زیاد غیرمنتظره" تصمیم گرفتند مراسم حمل مشعل را محدود اعلام کنندکه مراسم تحویل رسمی مشعل از یونان به ژاپن در یک استادیوم تقریباً خالی در شهر آتن برگزار شد.در توکیو ، بسیاری در فرودگاه حاضر شدند تا وارد شدن مشعل به سرزمین ژاپن را مشا هده نمایند.تعدادجمعیت محلی را ۵۰۰۰۰ نفر تخمین زدند. سپس عده ای در ایستگاه راه آهن Sendai سن دائی جمع شده بودند تامشعل را که در یک گلدان متحرک قرار گرفته بود تماشا کنند. قبل از تصمیم به برچیدن صحنه نمایش مشعل در فوکوشیما ،از بازدید کنندگان خواسته بودند که قبل از کسب اجازه ورود به محلی که مشعل در آن قرار گرفته بود ، بخاطر ایمنی از ماسک صورت استفاده کنند. پایان