چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

موفقیت شاگردان اسماعیل نژاد در انتخابی نوجوانان

با پایان رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان به میزبانی سنندج از سوی فدراسیون کشتی رده بندی نهایی تیمی این رقابت ها اعلام شد.

با پایان رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان به میزبانی سنندج از سوی فدراسیون کشتی رده بندی نهایی تیمی این رقابت ها اعلام شد. در این رقابت ها مازندران توانست با كسب ٢ مدال طلاي شاگردان فرهاد اسماعيل نژاد از چالوس به نامهای علي اصغر سام  در ٥٥ کیلو و  مصطفي رضايي در ٦٠ كيلو  يكبار ديگر در جمع اینده سازان  کشتی فرنگي مازندران آبروداري كرده و با شایستگی  تيم  این استان را از حيث مرغوبيت مدال و مقام و حتي امتيازي در رده دوم قرار دهند .
١١٠ كيلوي چالوس امير محمد بالي لاشك پنجم شد ارشام ملكي قهرمان خردسالان ايران و نايب قهرمان نونهالان ايران در سال ٩٨ نيز با دو پيروزي و يك شكست در مرحله نيمه نهايي دهم شد. 
اين چهارتن سال ٩٨ در المبياد اردبيل نيز يك طلا يك نقره و دو برنز براي مازندران به ارمغان آورده بودند.

حال سئوال اینجاست که جایگاه مربیانی چون اسماعیل نژاد که هر زمان در تیم ملی نیز حضور نداشتند به سازندگی و پرورش قهرمانان ریز و درشت در استان و شهر خود مشغول بوده آمد کجاست؟

اسماعیل نژاد و مربیان زحمتکشی چون وی که سال ها برای کشتی استان و کشور زحمت کشیده و قهرمانان زیادی به تیم ملی تقدیم کرده اند هیچگاه توقع زیادی نداشته اند. هر زمان به تیم ملی فراخوانده شدند منشا اثر بودند و زمانی هم که توجهی به آنان نشده بازهم به پرورش استعدادها مشغول بوده اند. حال مربیانی از این دیت را مقایسه کنید با کسانی که حتی یک روز در شهر و استان خود و سطح کشور تمرین نداده و همواره چشم به حضور در جمع مربیان تیم ملی دوخته اند. انصافا تفاوت بین این مربیان از زمین تا آسمان است.


احمد دباغ