جمعه دهم فروردین ماه

از سرعت کم واکسن زدن تا نارضایتی مردم

سرعت کم واکسینه شدن مردم از یک طرف و نارضایتی مردم باعث هشدار جدی متخصصان ژاپنی به برگزاری المپیک ۲۰۲۰ شده است.

به گزارش کیودو،  حال و هوای ژاپن برای المپیک خوب نیست. اکثریت قریب به اتفاق مردم ژاپن به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا، لغو دوباره یا لغو کامل بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ را خواستار هستند تا این کشور بیش از این موارد ابتلا به کرونا نداشته باشد.

۷۲ درصد ژاپنی‌ها از ترس موج دیگری از ویروس کرونا، خواستار لغو یا تعویق بازی‌های المپیک و پارالمپیک در توکیو هستند. از سوی دیگر، طبق نظرسنجی منتشر شده در روز دوشنبه توسط خبرگزاری کیودو نیوز، فقط حدود ۲۴ درصد از مردم این کشور موافق برگزاری بازی‌های المپیک هستند.

بسیاری از پاسخ دهندگان اظهار کردند که نگران شعله‌ور شدن موج دیگری از ویروس کرونا در این کشور هستند. در ژاپن واکسیناسیون بسیار کند پیش رفته است. طبق گزارش وزارت بهداشت، کار و امور اجتماعی، فقط ۰.۴ درصد از جمعیت به صورت کامل تا روز جمعه واکسینه شده‌اند.

پزشکان هشدار می‌دهند که در بدترین حالت، برگزاری بازی‌ها باعث گسترش شدید این ویروس می‌شود و می تواند انواع جدید ویروس کرونا را در ژاپن ایجاد کنند.

به دلیل اقدامات اضطراری در اوزاکا با توجه به افزایش مجدد تعداد مبتلاها به ویروس کرونا، حمل مشعل المپیک در این منطقه لغو شد. طی چند هفته آینده چنین اتفاقی ممکن است در شهرهای‌های دیگر نیز تکرار شود.