شنبه یکم اردیبهشت ماه

محسن کاوه: انتظار کسب هر سه سهمیه را داشتیم

انتظار داشتیم آزادکاران بتوانند هر سه سهمیه المپیک را در قزاقستان به دست آورند.

انتظار داشتیم آزادکاران بتوانند هر سه سهمیه المپیک را در قزاقستان به دست آورند.
مدیر تیم های ملی کشتی آزاد در ارتباط با کسب تمام سهمیه های باقیمانده کشتی ازاد در مسابقات گزینشی المپیک به البرز ورزشی گفت: با توجه به میزان آمادگی و انگیزه ملی پوشان، کسب هر سه سهمیه المپیک توسط ازادکاران دور از انتطار نبود. در کشتی فرنگی هم دو سهمیه را گرفتیم و حسین نوری که نتوانست سهمیه سوم را بگیرد صرفا به خاطر اشتباه خودش بود.

در واقع اشتباه این کشتی گیر درسی برای دیگر نفرات بود تا تمام هوش و حواس خود را معطوف به مسابقات کنند و اشتباه نوری را مرتکب نشوند.
کاوه در پاسخ به این پرسش که با توجه به کشتی های خوب نفرات اعزامی به رقابت های جام دانکلف بلغارستان آیا گزینش نهایی برای کادر فنی دشوار نخواهد بود، اظهار داشت:  به اعتقاد من هر اندازه نفرات مدعی بیشتر باشند و پوشیدن پیراهن ملی دشوار باشد به نفع کشتی خواهد بود‌ ضمن اینکه در نهایت مسابقه انتخابی تعیین کننده نفرات اعزامی به المپیک خواهد بود. ما باید در هر وزن از نوجوانان گرفته تا بزرگسالان مدعیان متعدد داشته باشیم تا بهترین ها برای میادین دشوار برگزیده شوند.
وی در ارتباط با تیم نسبتا جوان کشتی آزاد شرکت کننده در مسابقات آسیایی و تکرار قابل پیش بینی قهرمانی قاره ای گفت: پیش بینی من این است که آزاد و فرنگی کاران با همین ترکیب جوان هم قهرمان آسیا خواهند شد.

حالا ممکن است در جمع تعداد مدال ها نسبت به گذشته تغییرات داشته باشیم که نباید در این مورد مته به خشخاش بگذاریم بلکه مهم میدان دادن به چهره های جوانتر است تا آنها نیز فرصت عرض اندام در مسابقات قاره ای را داشته باشند. همانطور که پیشاپیش ذکر شد هر اندازه تعداد مدعیان اوزان مختلف بیشتر باشد به نفع کشتی است.


احمد دباغ