سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

دلخانی، پشتام، علیزاده و یوسفی فینالیست شدند

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دیدار نخست با توجه به سر وزن نرسیدن جین هیوک کیم از کره جنوبی به پیروزی رسید.

سی و یکمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از امروز و به مدت ۲ روز در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در روز نخست این مسابقات 4 نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند و یک نماینده نیز راهی دیدار رده بندی شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر داواباندی مونخ اردن از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله مقابل الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه 3 بر یک مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان است.

در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی در دور اول با نتیجه 5 بر صفر اورماتبک آماتوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر 7 المورات تاسمرادوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و برنز المپیک از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 5 از سد هان جائه چانگ از کره جنوبی گذشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در این دیدار سلطان آسیتولی از قزاقستان است.

در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام در دور اول با نتیجه 9 بر صفر کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی با توجه به حضور نیافتن کشتی گیران عراقی و فلسطینی به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، پشتام در این مرحله با نتیجه 7 بر 7 مقابل سینگ گورپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار فینال دالر رضازاده از تاجیکستان است.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست یافت. وی در کشتی بعد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 10 بر 4 از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. علیزاده در این دیدار با آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان مبارزه می کند.

در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی در دور نخست با نتیجه 9 بر یک مورات رامانوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 14 بر 5 سهراب فاتویف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. حریف یوسفی در این دیدار علیمخان سیزدیکوف از قزاقستان است.

اسامی نفرات راه یافته به دیدار فینال 5 وزن نخست به شرح زیر است:
55 کیلوگرم: الهام بهرام اف (ازبکستان) – ایو شیوتانی (ژاپن)
63 کیلوگرم: میثم دلخانی (ایران) – سلطان آسیتولی (قزاقستان)
77 کیلوگرم: پژمان پشتام (ایران) – دالر رضازاده (تاجیکستان)
87 کیلوگرم: ناصر علیزاده (ایران)- آتابک عزیزبیکوف (قرقیزستان)
130 کیلوگرم: علی اکبر یوسفی (ایران) – علیمخان سیزدیکوف (قزاقستان)

رقابت های رده بندی و فینال از ساعت 16:30 امروز برگزار می‌شود.