شنبه یکم اردیبهشت ماه

اسماعیل نژاد: ۱۱ ماه روی ماسه ها و کنار ساحل تمرین کردیم

از اواخر سال ۹۸ که کرونا شیوع پیدا کرد و باشگاههای ورزشی تعطیل شد من و حدود ۳۰ نفر از شاگردانم در شهر چالوس  تمرینات را رها نکردیم.

به دنبال موفقیت ۴ نفر از شاگردان فرهاد  اسماعیل نژاد در مسابقات انتخابی کشتی فرنگی نوجوانان کردستان، وی طی گفتگویی با البرز ورزشی دلایل موفقیت شاگردان خود را تداوم تمرینات آنان در فضای باز علی رغم شیوع کرونا و تمرکز این آینده سازان برای موفقیت عنوان کرد.
اسماعیل نژاد که در حال حاضر سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان را نیز بر عهده دارد در همین رابطه اظهار داشت: از اواخر سال ۹۸ که کرونا شیوع پیدا کرد و باشگاههای ورزشی تعطیل شد من و حدود ۳۰ نفر از شاگردانم در شهر چالوس  تمرینات را رها نکردیم و تمام فعالیت ها را در فضای باز،کنار ساحل و روی ماسه، توی آب و جنگل  پی گرفتیم. در واقع هر زمان که من فراخوان دادم کشتی گیران با رغبت حضور پیدا کردند و نتیجه این نظم و تلاش در کردستان به ثمر نشست و طی آن چهره هایی همانند مصطفی رضایی، آرشام ملکی، امیر محمد بای لاشک و اصغر سام توانستند با درخشش در مسابقات یاد شده مسیر آینده قهرمانی را برای خود هموار کنند. امیدوارم این قهرمانان در صورت  حضور در ترکیب تین ملی و طی مسابقات آسیایی وجهانی به موفقیت برسند. ضمن اینکه وظیفه خود می دانم از این طریق از رییس پیشین و کنونی هیات کشتی شهر چالوس صمیمانه قدردانی کنم که زحمات زیادی برای کشتی این خطه می کشند.

 

وی در رابطه با فعالیت های آینده تیم نونهالان نیز خاطر نشان کرد: برنامه های خودم را به فدراسیون دادم. قرار است شاهد برگزاری مسابقات مختلف از جمله اعزام به رقابت های بین المللی زیر ۱۵ صربستان را داشته باشیم که قطعا در صورت لزوم اردوی آمادگی خواهیم و داشت و مربیانی را از استان های مختلف  برای حضور در اردو فرا می خوانیم. هدف این است که تیم نونهالان ساخته و پرداخته و منظم به مربیان رده سنی نوجوانان تحویل داده شود. خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد و من فعلا در شهر چالوس به مربیگری ادامه می دهم و در زمان مقتضی نیز به منظور برگزاری اردوها و مسابقات نونهالان با هماهنگی فدراسیون اقدام خواهیم کرد

نویسنده: احمد دباغ