پنجشنبه نهم فروردین ماه
مهره چینی گل محمدی و بلان در مستطیل سبز؛

جدال  شهریار با شجاع دیدنی است

شیرهای ایرانی امروز بازیکنان الریان قطر را به مصاف می طلبند. تقابل اندیشه های یحیی و بلان و جدال شهریار مغانلو با شجاع خلیل زاده در داخل زمین دیدنی و تعیین کننده خواهد بود.

احمد میرزاییان

تساوی الریان با گوا و پیروزی پرسپولیس برابر الاهلی در گام نخست تا حدی معادلات را به سود نماینده ایران رقم زد.

لورن بلان در مصاحبه قبل از این دیدار به وضوح از قدرت پرسپولیس به ویژه در فاز تهاجمی گفت و تصریح کرد:ما در برابر گوا نمایشی در خور انتظار نداشتیم.چون آنها کاملا دفاعی بازی کردند.

این اظهارات بیانگر نقش تعیین کننده شهریار مغانلو و مهدی ترابی و تقابل این دو با شجاع  و فرانک کوم کامرونی می باشد.

اگر پرسپولیسی ها فرشاد فرجی و سعید آقایی را در فار دفاعی در خدمت ندارند،حریف هم گابریل مرکادو آرژانتینی و زوج شجاع را به دلیل مصدومیت همراه ندارند.

تمرین روز گذشته شاگردان یحیی  در فضایی بهتر از دو روز قبل برگزار شد و بازیکنان سرحال و قبراق دستورات کادر فنی را  در حالت تدافعی  و تهاجمی  به اجرا گذاشتند.

قطریها از روز قبل در خصوص تست مثبت دو بازیکن پرسپولیس تبلیغات فراوانی انجام دادند،تا بدین شکل در جنگ های روانی و  رسانه ای تیم ‌ما را در تنگنا قرار دهند.

منفی شدن تست تمام بازیکنان ایران از درایت و هوشیاری بازیکنان و کادر فنی ما حکایت می کند.این مراقبت و محافظت از نفرات در محل اقامت تیم به شکل کاملتری اجرا می شودو باید آن را تحسین کرد.

در بحث فنی هم باید آمادگی جسمانی ،انگیزه و جسارت بازیکنان را ستود.

الریان در خط حمله از حضور یوهان بولی ساحل عاجی بهره می برد .او قامتی بلند و اندامی چابک دارد و در ضربات سر و شلیک های بی محابا تبحر دارد .یاسین براهیمی الجزایری هم تغذیه کننده اوست.

کنعانی و سید جلال باید مراقب حرکات یوهان بولی باشند.

در مرکز میدان جنگ اصلی به ستیزهای نوراللهی و سرلک با عبالعزیز حاتم و دامی ترائوره خلاصه می شود.

آنها با روش ۲-۴-۴ بازی می کنند.شاید بتوان گفت نفوذهای دائمی وحید امیری و نعمتی از جناحین و سرعت عمل مهدی ترابی و بازی سازی پهلوان کلید فتح این بازی مهم و سرنوشت ساز می باشد.

مشکل این روزهای شاگردان یحیی ،از دست دادن فرصتهای گلزنی است .اگر پای شهریار به گلزنی باز شود و او از زیر  بار فشار روانی بازی خارج شود ،یقینا پرسپولیس از سد حریفان خود در این مرحله به سادگی عبور خواهد کرد.

حضور آل کثیر و مهدی عبدی در نیمکت ذخیره ها هم از دست پر یحیی حکایت دارد.

مربیان پرسپولیس در تعویض ها جسارت لازم را نشان نمی دهند.در دیدار با الاهلی و در مقاطعی که حریف حالت تهاجمی داشت و شرجی هوا کار بازیکنان ما را سخت کرده بود نیاز به جابه جایی و تعویض های زود هنگام از اواسط نیمه دوم داشتیم.

باید این نکته را مورد توجه قرار داد،که پرسپولیسی ها پنج بازی سخت پیش رو دارند .این پیکارها در فواصل سه روزه و در هوای دم کرده و شرجی ورزشگاه جواهر لعل نهرو برگزار می شود.باید ذخیره کردن انرژی وحفظ شرایط جسمانی نفرات اصلی را مد نظر قرار داد.

بحث مصدومیت و دو کارته شدن نفرات را  هم باید مراقبت کردو در شرایطی خاص از نفرات جانشین بهره برد.

نکته مهم بعدی در شرایط مسابقه نگه داشتن مهدی عبدی است.او نباید با نیمکت نشینی دائمی سوخت شود.

او مهاجمی با آتیه است و حفظ او به مدیریت و دقت بیشتری نیاز دارد.

دیگر دیدار این گروه را الاهلی و گوا برگزار می کنند.نمایش تیم هندی و آنالیز بازی آنها هم از اهمیت خاصی برخوردار است و شناخت کاملتری در اختیار گل محمدی و دستیاران او قرار خواهد داد.

پرسپولیس باید با صدر نشینی در این گروه راه صعود به مراحل بالاتر را هموار کند و موفقیت دوره قبل را تکمیل نماید.