جمعه سی و یکم فروردین ماه

سیم خواه: موفقیت در المپیک مستلزم تقویت کشتی گیران است

اغلب چهره هایی که هم اکنون در تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان افتخار افرینی می کنند همان آینده سازانی هستند که وقتی من سرمربی تیم ملی بودم به آنها میدان دادم. مشکل اینجاست که هر گاه ما مسئولیت پذیرفتیم، عده ای از همان ابتدا شروع به تخریب کردند. عده ای از دوستان هم می گفتند چرا در بدترین شرایط تیم را تحویل گرفتی؟

رضا سیم خواه سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در همین رابطه و موفقیت های اخیر فرنگی کاران در میدان آسیایی به البرز ورزشی گفت: وظیفه من به عنوان مربی این است تا بهترین شرایط را برای زیرمجموعه خود و اعضای تیم فراهم کنم. این شرایط نیاز به زمان کافی و پشتیبانی دارد. وقتی این مسائل رعایت نشود قطعا کار دشوار خواهد شد. هر زمان از من دعوت شد تا در کنار تیم ملی باشم فرصت کافی ندادند تا برنامه های مورد نظر را پیاده کنم. احد پازاج آن همه برای تیم ملی زحمت کشید آخر فرستادندش گوشه منزل استراحت کند. الان مربیان تیم ملی برای کشتی زحمت می کشند بنا براین لازم است از آنها حمایت شود.

وی با اشاره به عملکرد فرنگی کاران در رقابت های آسیایی تاکید کرد: در مجموع عملکرد کشتی گیران بسیار خوب بود. این جوانان در صورت حمایت می توانند در آینده مدال های رنگارنگ کسب کنند. دو سهمیه در قزاقستان گرفته شد و حسین نوری هم به راحتی می توانست سهمیه بگیرد اما غفلت کرد. ساروی و گرایی بسیار خوب مبارزه کردند و مزد زحمات خود را گرفتند امیدوارم درمرحله نهایی گزینشی بتوانیم یک سهمیه باقیمانده المپیک را هم دریافت کنیم.

نایب قهرمان اسبق جهان در پاسخ به این پرسش که حضور شما در جمع دست اندرکاران هیات کشتی استان مازندران تا چه میزان است، گفت: بیست سال بود که با هیات کشتی استان همکاری نداشتم. در واقع کمکی از من خواسته نشده بود اما عسگری محمدیان از من تقاضا کرد در حد توان به کشتی فرنگی استان کمک کنم که با احترامی که برای ایشان قائلم به عنوان مشاور و شورای فنی مشورتی در خدمت هیات هستم و در حد توان از کمک کردن دریغ نمی کنم.

سیم خواه در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی تمام هم و غم ما باید معطوف به المپیک باشد تا بتوانیم در توکیو نتیجه مطلوب بگیریم. مسئولین باید از قهرمانان و مربیان حمایت کنند. به آنها انگیزه بدهند و شرایط را برای موفقیت فراهم کنند. یک بخش بحث آمادگی بدنی است و بخش دیگر مربوط به تقویت روحی و روانی قهرمانان می شود که لازم است به این بخش نیز توجه ویژه شود. اگر توانستیم در هر دو بخش تیم را آماده کنیم موفقیت دور از دسترس نخواهد بود.

گفت و گو: احمد دباغ