چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

عرب زاده: فدراسیون نسبت به مربیان سازنده بی توجه است

 بیش از بیست سال است که در عرصه مربیگری و سازندگی فعالیت دارم اما متاسفانه به حق خودم نرسیدم.

جعفر عرب زاده مربی سازنده شهر آمل و استان مازندران ضمن بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی گفت: فدراسیون فعلی به مربیان سازنده و کسانی که واقعا برای کشتی زحمت می کشند توجه ندارد. تنها در مقطعی که رسول خادم رییس فدراسیون بود به مربیان سازنده نگاه تشویقی داشت و پس از رفتن وی باردیگر بی توجهی ها شروع شد و الان کسی به فکر امثال ما نیست.

این مربی کشتی فرنگی تاکید کرد: حتی در استان مازندران که مهد کشتی کشور است صرفا به کشتی آزاد توجه می شود و کشتی فرنگی به حال خود رها شده است. دهها کشتی گیر مطرح را تحویل جامعه ورزش داده ام اما کسی حالی از ما نمی پرسد‌ جای تاسف است برخی مربیان که هم اکنون در کنار تیم ملی هستند به جای اینکه از سازندگان قهرمانان ملی یاد کنند سعی می کنند خودشان را به عنوان مربی قهرمانان جا بزنند. نمونه اش همین ناصر علیزاده است که اخیرا در قزاقستان قهرمان آسیا شد. وی حدود ده سال پیش من تمرین کرده، علی ارسلان، امیرحسین حسینی و هادی ساروی نیز از جمله شاگردان من بوده اند.‌ چه کسی باید این تلاش ها را ببیند؟ البته در شهر خودم همه می دانند که این کشتی گیران پیش من تمرین کرده اند اما مسولین فدراسیون به این موارد اعتنایی ندارند و گرنه مربیان دیگر نباید خودشان را به جای امثال من معرفی کنند.

این مربی سازنده ادامه داد: من چون نمی توانم خودم را به مسئولین نزدیک کنم. تریبونی هم ندارم تا واقعیت ها  بگویم در نتیجه دیگران پیش می افتند. برخی از کارشناسان و گزارشگران هم به این موارد اشاره نمی کنند در نتیجه مظلوم واقع شده ایم.

عرب زاده در پایان خاطرنشان کرد: وقتی  تلاش هایم بی نتیجه و انگیزه لازم برای ادامه کار نداشته باشم چاره ای ندارم جز اینکه کنار بکشم. سئوال من این است که آیا در روسیه هم با مربیان سازنده چنین رفتاری می شود؟ تا کی باید ما منتظر حمایت و همراهی مسوولین ذیربط باشیم. در فاصله بیست سال هیچ وقت به حق خودم نرسیدم.

نویسنده: احمد دباغ