پنجشنبه نهم فروردین ماه
اختلاف افکنی چرا؟

لزوم‌حمایت از ۴ نماینده ایران

نگاه رنگی و یک جانبه به مسابقات جام باشگاههای آسیا و اختلاف افکنی را باید کنار گذاشت.  اتحاد رسانه ای و حمایت و پشتیبانی از نمایندگان ایران در مصاف با رقبا را باید جدی گرفت.

پس از نتایج خوب و غرور آفرین تیمهای استقلال،پرسپولیس،فولاد و تراکتور سازی در دور نخست تمام نگاهها متوجه قدرت و انسجام تیمهای کشورمان معطوف شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نمایش ۴ نماینده‌ ایران را تمجید کرد و عملکرد بازیکنان و مربیان جوان کشورمان را ستود.

ژاوی مربی سرشناس السد گفت :ایرانی ها با قلب شان فوتبال بازی می کنند و با دوندگی و تعصب کار را برای حریفان سخت می کنند.

نمایش خیره کننده آبی پوشان در خاک عربستان حتی خبرنگاران و کارشناسان تلویزیونی این‌کشور را وادار کرد تا از بازی استقلالی ها تمجید کنند.

رولن بلان فرانسوی و مربی الریان هم قدرت تیم‌پرسپولیس را پنهان نکرد و آشکارا شاگردان یحیی گل محمدی را‌ قدرت اول آسیا نامید.

فولادیها در برابر العین و السد کاری بزرگ صورت دادند.شاگردان نکونام فوتبالی فراتر از لیگ برتر و در حد و اندازه های بزرگان آسیا به نمایش گذاشته و السدیها را در منگنه تهاجمات خود قرار دادند.

تراکتور سازان هم در مصاف با پاختاکور  تا پای جان جنگیدند و تا یک قدمی پیروزی پیش رفتند.

این‌نمایش مقتدرانه را باید ستود.

به تعصب و‌غیرت ایرانی باید فخر فروخت.

اگر بازیکنان و کادر فنی تیمهایمان در میدان رقابت  حاضر هستند و از جایگاه واعتبار فوتبال ایران دفاع می کنند،رسالت خبری ما و کارشناسان هم اقتضا می کند تا در میدان عمل حامی و پشتیبان‌ هر ۴ تیم ایرانی باشیم.

تفاوت و تمایز پیراهن و تعصب تیمی و رنگی نباید ما را به‌ بیراهه ببرد.

امروز همانطور که پرسپولیس و‌استقلال به ارسال انرژی مثبت هواداران و رسانه ها نیاز دارند .فولاد یها و تراکتوری ها هم باید از این حمایت و ارسال انرژی مثبت بهره مند شوند

بنابراین اختلاف افکنی و انعکاس اخبار منفی و جانبدارانه را باید کنار گداشت.

در روزهای گذشته برخی بی دلیل وقایع ایجاد شده در سایت پرسپولیس را پر رنگ‌کردند و به‌ نفع هندیها و رقبا اخبار منفی انعکاس دادند.

گروهی دیگر حرکت فرشید اسماعیلی و نشان دادن پیراهن دانشگر را دهن کجی به فرهاد مجیدی تلقی کردند. طیف دیگری از مثبت شدن تست کرونای بازیکنان‌کشورمان اخباری جعلی را منتشر کردند و آب به آسیاب رقبا ریختند.

این تحرکات متعصبانه را باید کنار گذاشت و مصالح و منافع ملی را پر رنگ‌کرد.

امروز باید به یک اندازه از ۴ نماینده ایران بنویسیم و اخبار آنها را انعکاس دهیم.

به تعبیری دیگر فولاد به دلیل بازی خوبش و امکانات محدودش نیازمند حمایت بیشتر رسانه ای است .تراکتوری ها هم به دلیل نمایش خوبشان برابر پاختاکور باید تحسبن شوند و به بهترین شکل حمایت شوند.

البته این موضوع نافی حمایت از دو تیم پرسپولیس و استقلال نیست .

انتظار داریم اصل حمایت از دو تیم مذکور در سرلوحه اقدامات باشد.

کرکری های رایج آبی و قرمز مختص بازیهای داخلی است.در عرصه بین المللی باید این تفکر را کنار گذاشت.آنها امروز نمایندگان ایران هستند و باید برای آنها انرژی مثبت فرستاد.

نویسنده : احمد میرزاییان