پنجشنبه نهم فروردین ماه

تفتیان: هیچکس را مقصر نمی‌دانم

ملی‌پوش دوومیدانی گفت: در کنار همه اتفاقات خوبی که در مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع) رخ داد، یک اتفاق بد برای کفش‌هایم افتاد و هیچکس را مقصر نمی‌دانم.

اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام اما رضا (ع) در حالی هفته گذشته به میزبانی شهر مشهد مقدس برگزار شد که گم شدن کفش‌های حسن تفتیان ملی‌پوش المپیکی کشورمان یکی از حاشیه‌های آن بود.

تفتیان در جریان روز نخست مسابقات و پس از نایب قهرمانی در فینال دوی 100 متر، عنوان کرد که کفش‌هایش دزدیده شده و به همین دلیل مجبور شده با کفش‌های دیگری مسابقه بدهد. نکته مهم اینکه وی در صحبت‌هایی که پیرامون این مسئله داشت، هیچ فرد یا نهادی را مقصر این اتفاق نداست.

 

چند روز از پس ازن مسابقات، علی رضایی دبیر فدراسیون دوومیدانی در واکنش به این اتفاق گفت: «سرپرست هیئت دوومیدانی خراسان رضوی گفت که تمام دوربین‌ها را چک کرده و هیچ دزدی صورت نگرفته است. تمام دوربین‌ها کنترل شدند و واقعاً چیزی از دزدی مطرح نیست. به نظرم حرفی که تفتیان در این باره مطرح می‌کند، با فیلم ثبت شده در دوربین‌ها متفاوت است.»

 

به هر حال این اتفاق حاشیه‌هایی را به دنبال داشت و باعث واکنش دوباره تفتیان شد. این دونده المپیکی در صحبت‌هایی که در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده، گفته است: خدا خودش می‌داند که واقعا در این مسابقه به عشق امام رضا (ع) و همچنین حضور در کنار هم استانی‌هایم شرکت کردم و در مسابقه بودم. حضور در کنار دوندگان کشورمان  و خانواده بزرگ دوومیدانی ارزش داشت و این اتفاق از هر چیزی مهمتر بود.

 

تفتیان ادامه داد: در کنار همه این خوبی‌ها، یک اتفاق بد برای کفش‌هایم افتاد و هیچکس را مقصر نمی‌دانم، ولی چیزی مثل روز روشن بود، اینکه کفش‌هایم نبود و مجبور شدم با کفش دیگری مسابقه بدهم که قشنگ نبود.

سریعترین دونده ایران عنوان کرد: در این میان یکسری آدم‌های معلوم‌الحال هستند که از هر چیزی حاشیه درست می‌کنند. موفقیت من آنها را خوشحال نمی‌کند و از این موضوع هزار داستان و حاشیه ساختند که هیچ‌کدام برای من مهم نیست.

 

تفتیان در پایان گفت: الان فقط موفقیت در المپیک اهمیت دارد و مهم این است که تمرینات خوبی داشته باشم و ان‌شاءالله در المپیک دل مردم را شاد کنم.