جمعه دهم فروردین ماه

آش شور کنفدراسیون فوتبال آسیا؟!

آش فوتبال آسیا آنقدر شور شده است که حالا خود عرب ها هم دست به انتقاد از بن سلمان و AFC زده اند. تشکیلاتی که با دلارهای نفتی می چرخد بدون توجه به واقعیت های فوتبال کشورهایی چون ایران، ژاپن و کره جنوبی هرگز به راه رستگاری نمی رود.

یک سایت قطری در گزارش خود به انتقاد شدید از کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت و مسابقات کنونی لیگ قهرمانان را یک شکست تمام عیار برای AFC دانست.

الوطن در گزارش خود نوشت: شوکه شدیم مثل همه که شوکه شدند از اینکه لیگ قهرمانان آسیا حق پخش ندارد؛ چه با ماهواره‌ها و چه با کانال‌ها زمینی. در قرن 21 که 21 سال هم از آن گذشته، با این خبر از خواب بیدار می‌شویم که مسابقه به اندازه لیگ قهرمانان حق پخش ندارد و انگار که به 50 سال پیش بازگشتیم. زیرا در آن زمان امکان دیدن زنده مسابقات ممکن نبود.

سایت قطری نوشت: بزرگترین رقابت در آسیا در بالاترین سطح، به یک رقابت خاموش بدل شده زیرا هیچکس ممکن است تا چندین ساعت از آن اطلاعی نداشته باشد. بیننده آسیایی باید برای دیدن لیگ قهرمانان آسیا در اینترنت به دنبال لینکی باشد و بتواند در آن بازی را به سختی مشاهده کنید. جدای از بزرگی هر تورنمنت، اگر یک رقابتی پخش تلویزیونی نداشته، یک شکست برایش محسوب خواهد شد. اگر بپرسید چه کسی مسئول این مسخره بازی بزرگ است که میلیون‌ها یا میلیاردها نفر از آسیا را از دیدن مسابقات محروم کرده، AFC خواهد بود زیرا کنفدراسیون آسیا با درخواست های مالی هنگفتی که داشت، باعث شد تا شبکه‌های پخش کننده نتوانند این دیدارها را پخش کنند.

الوطن در ادامه به سیاست AFC در بازاریابی از لیگ قهرمانان انتقاد کرد و مدعی شد که هدف کنفدراسیون تنها اتفاقات مالی است و رضایت هواداران برایش مهم نیست.

نویسنده: عبداله محرمی