پنجشنبه نهم فروردین ماه

آشتیانی: عزیزی خادم هول شده است

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در جدیدترین گفت و گوی خود مسایلی را درخصوص اداره فوتبال کشور بیان کرد که مثل همیشه خواندنی است.

آشتیانی در گفت و گو با رادیو جوان درخصوص حضور رئیس فدراسیون در مجلس و اینکه چرا این اقدام صورت گرفت، گفت: این را باید از رئیس فدراسیون بپرسید. یکی از شاخصه‌های مدیریت در کشور ما پاسخگویی و شفاف سازی است. اینکه تصور کنند حرف بزنند و حاشیه درست می‌شود، غلط است چون می‌توانند درست حرف بزنند تا حاشیه ایجاد نشود. عزیزی خادم کمی هول شده و تصور می‌کند اگر لابی انجام بدهد، در قوام مدیریتش تاثیر دارد.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی در خصوص  اینکه گفته می‌شود رئیس فدراسیون می‌خواهد با برگزاری این نشست‌ها دیده شود، گفت: برخی انتقادها شاید درست باشد ولی ادبیات برخی انتقادها هم باید به گونه ای باشد که منطق در آن صورت بگیرد. تحلیل من این است که عزیزی خادم کمی عجله کرده است. دولت در حال تغییر است و او باید آنقدر هوش سیاسی داشته باشد که در دولت بعدی هم حرف داشته باشد. رئیس فدراسیون اصلا نباید وارد بازی و فضای سیاسی باشد. من تعارفی با کسی ندارم و حرفم را می‌زنم. وقتی جملات را کنار هم می‌گذارم، باید بگویم عزیزی خادم پختگی لازم برای ریاست فدراسیون را ندارد.

آشتیانی در پاسخ به اینکه وزیر امور خارجه چه نقشی در رایزنی‌ها برای فوتبال خواهد داشت، گفت: هیچ نقشی ندارد. فقط او می‌تواند وکلای زبردست را به فدراسیون برای پرونده‌های حقوقی معرفی کند یا مثلا سفارتخانه‌ها را برای برگزاری اردوها هماهنگ کند؛ در غیر اینصورت جز اینکه خودمان را در مجامع بین المللی به دخالت سیاست در ورزش متهم کنیم، کار دیگری انجام نداده ایم.