جمعه دهم فروردین ماه
به مناسبت نکوداشت هفته فرهنگ پهلوانی

رقابت های انتخابی تیم ملی زورخانه ای برگزار می شود

دکترمهرعلی باران چشمه (سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی) بیان داشت: بر اساس تقویم ورزشی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سال 1400، رقابت های انتخابی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان (بالای 18 سال) برگزار خواهد شد.

 باران چشمه در این باره اظهار داشت: این رویداد ملی و جذاب و دینی از ورزش کهن و اصیل ایرانی،  برابر دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت ورزش و جوانان در نظر است دهه اول خرادا ماه 1400 در تهران به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و جهت آمادگی و حضور در رویدادهای بین الملی سالجاری  میان ورزشکاران متولدین یکم فروردین ماه 1382 لغایت 29 اسفندماه 1365  برگزار میگردد.
باران چشمه در ادامه افزود: با توجه به برگزاری آخرین مسابقه ای که فدراسیون اسفند ماه سال 1397 به میزبانی استان فارس  شهر شیراز برای رده سنی بزگسالان برگزار نموده است و براساس مجموع امتیازات تیمی زورخانه ای، مهارت های فردی و کشتی پهلوانی که استانها کسب نموده اند، مقام اول تا سوم: استانهای اصفهان  فارس  یزد هرکدام 5 نفر ورزشکار سهمیه، مقام چهارم تا ششم: استانهای کردستان  لرستان  چهارمحال و بختیاری هر کدام 4 نفر ورزشکار سهمیه، مقام هفتم تا نهم: استانهای مرکزی  سمنان  همدان هر کدام 3 نفر ورزشکار سهمیه، سایر استانها: هر استان 2 نفر ورزشکار سهمیه برای اعزام نفرات سهمیه در نظر گرفته شده است.
باران چشمه خاطر نشان کرد: کلیه شرکت کنندگان می بایست الزاماً در مرحله اول در مسابقه میانداری انفرادی که بدون مهارتهای فردی و پای آخر برگزار
 می گردد در یک زمان 12 دقیقه ای به رقابت بپردازند و فقط 30 نفر از ورزشکارانی که بیشترین امتیاز را در رقابت میانداری انفرادی کسب نمایند مجوز حضور در مسابقات مهارتهای فردی و کشتی پهلوانی را خواهند داشت که هر کدام از این 30 نفر می توانند در 2 رشته مهارتهای فردی و یک وزن کشتی پهلوانی شرکت نمایند.
سرپرست فدراسیون زورخانه ای بیان داشت: شرکت کنندگان در این مسابقات می بایست در رشته چرخ تیز: زمان مصوب 50 ثانیه بدون شیرینکاری، در رشته چرخ چمنی: زمان مصوب 150 ثانیه بدون شیرینکاری، در رشته 2و3و4 میل بازی: (رشته 2 میل بازی: وزن 2 کیلوگرم - مدت زمان 2 دقیقه). (رشته 3و4 میل بازی: وزن 5/1 کیلوگرم مدت زمان 2 دقیقه)، در رشته کباده: وزن کباده 16 کیلوگرم – زمان 2 دقیقه 100 جفت با شیرینکاری، در رشته سنگ: وزن سنگ 60 کیلوگرم – 12 جفت پرس بعد از 2 دقیقه زمان غلطان در پرس. (2 جفت اول ساده و 10 جفت بعد می تواند شیرینکاری انجام دهد)، در رشته میل گیری سنگین: وزن هر میل 20 کیلوگرم – (15 جفت آرام و 2 دقیقه شلاقی انجام خواهد شد) با یکدیگر به رقابت بپردازد و در رشته کشتی پهلوانی که مسابقات در اوزان  (50 تا 60 – 60 تا 70  و 70 تا 80 کیلوگرم) برگزار خواهد شد، به جدال یکدیگر بروند. لازم به ذکر است شرکت کنندگان در رشته کشتی پهلوانی حتماً باید دوبند آبی و قرمز، و شلوار مخصوص کشتی پهلوانی را همراه داشته باشند.
باران چشمه در رابطه با رقابت های هنر مرشدی در این رویداد اعلام کرد: در مسابقات هنر مرشدی هر استان که در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت نماید، می تواند همراه خود 1 نفر مرشد را جهت شرکت در مسابقات مرشدی اعزام نماید و  مسابقات مرشدی براساس آئین نامه مصوب فدراسیون برگزار خواهد شد و مرشد می بایست همراه ورزشکار خود که در میانداری انفرادی شرکت می نماید،  12 دقیقه فرصت دارد هنر مرشدی خود رابه نمایش بگذارد. ضمناً در ضرب، آواز و ادبیات طبق آئین نامه مسابقات داوری خواهد شد و  فقط مرشدانی که در مسابقات حضور یابند می توانند همراه تیم منتخب اعزام شوند. 
سرپرست فدراسیون پهلوانی خاطرنشان کرد:  هر استان در رشته میل گیری سنگین خارج از سهمیه فوق، فیلم میل گیری سنگین یک ورزشکار منتخب استان خود را به فدراسیون ارسال تا براساس رای داوران و 6 میل گیر سنگین جهت حضور در مسابقه انتخابی تیم ملی دعوت گردند.
دکترمهرعلی باران چشمه خاطرنشان  کرد: هر استان می بایست اسامی منتخبین را حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه 1400 از طریق سیستم اتوماسیون اداری (چارگون) به این فدراسیون ارسال نماید.
وی افزود: ثبت نام در این مسابقات در سامانه جامع بانک اطلاعات ورزشکاران فدراسیون تا پایان روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه سالجاری امکان پذیر خواهد بود  و در غیر اینصورت از پذیرش و حضور در مسابقات جلوگیری خواهد شد. (زمان ثبت نام به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد)
✔️ایشان بیان داشت:  فیلم 1 نفر میل گیر سنگین نیز حداکثر تا پایان روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه سالجاری با معرفی نامه کتبی از هیئت ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان در سالن شهدای هفتم تیر. در ضمن نوع فیلم برداری باید کاملاً واضح و شفاف، از روبرو بدون قطعی فیلم و در حضور رییس یا سرپرست هیئت ، و یا نماینده هیئت استان، وزن میل ها مورد بررسی قرار گیرد.