پنجشنبه سی ام فروردین ماه
هیات های کشتی باید به انجام اهداف فدراسیون کمک کنند

عبداله عزیزی: حفظ سلامتی کامل کشتی گیران هدف اصلی ما بود

عبداله عزیزی رئیس هیات کشتی استان تهران گفت  فدراسیون پیشنهاد برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جوانان را به ما داد و ما بر حسب وظیفه و تکلیفی که داشتیم، این میزبانی را با تمامی هزینه ها قبول کردیم.

عبداله عزیزی رئیس هیات کشتی استان تهران گفت  فدراسیون پیشنهاد برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جوانان را به ما داد و ما بر حسب وظیفه و تکلیفی که داشتیم، این میزبانی را با تمامی هزینه ها قبول کردیم و این کار بابی شد که دیگر میزبانان نیز این هزینه ها را متقبل شوند.

وی ادامه داد: هیات های کشتی باید فعال باشند و بعنوان بازوان اصلی کشتی کشور در کنار فدراسیون باشند تا در نهایت پیشرفت کشتی حاصل شود.

عزیزی در مورد شرایط میزبانی مسابقات انتخابی تصریح کرد: زمانی که میزبانی مسابقات را پذیرفتیم شرایط به لحاظ کرونا، خطرناک نبود اما در زمان برگزاری، شرایط قرمز شد و ما نیز تمام تلاش خود را کردیم که این رقابت ها را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم و خوشبختانه یکی از بهترین و بدون حاشیه ترین مسابقات کشتی را میزبانی کردیم.

وی افزود: بیش از 300 کشتی گیر در این مسابقات حضور یافتند که از پیش بینی ما بیشتر بود اما با توجه به تعهدی که داشتیم، پذیرای تمامی کشتی گیران، مربیان و سایر عوامل بودیم تا رقابت های انتخابی بدون هیچ کم و کاستی برگزار شود و این امر باعث شد که ما درآمد تبلیغاتی از پخش مسابقات نیز نداشته باشیم اما هرکاری که صلاح بود برای حفظ سلامتی نفرات شرکت کننده انجام دادیم.

رئیس هیات کشتی استان در مورد شرایط سالن برگزاری مسابقات گفت: یکی از کارهایی که هیات کشتی استان در ایام شیوع کرونا انجام داد، بازسازی و نوسازی کامل سالن تمرین و سرویس های بهداشتی سالن شهدای هفتم تیر بود و این کار حدود 700 میلیون تومان هزینه دربرداشت اما با انجام این کار دیگر نیازی به استفاده از سالن مجاور (سالن حمید سوریان) برای تمرین و گرم کردن کشتی گیران به منظور حضور در سالن مسابقات نبود.

عزیزی با بیان اینکه کشتی گیران استان تهران از دل رقابت های انتخابی راهی رقابت های انتخابی تیم ملی شدند گفت: تمامی شرایط را فراهم کردیم که کشتی گیران از تمرینات دور نباشند و مسابقات انتخابی را نیز برگزار کنند تا با یک آمادگی نسبی راهی رقابت های انتخابی تیم ملی شوند.

وی در مورد برنامه های آتی کشتی تهران گفت: به دنبال برگزاری لیگ نونهالان در ماه مبارک رمضان هستیم، ضمن اینکه برگزاری رقابت های کشتی ساحلی قهرمانی استان با نام شهدای غواص نیز در این ماه در دستور کار ما قرار دارد.

عزیزی تأکید کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا شرایط تمرینی را برای کشتی گیران مستعد فراهم کنیم تا کشتی کشور از تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا ضربه نخورد و همانطور که می دانید، کرونا جزئی از زندگی ما شده است و باید تمهیداتی را بیاندیشیم که بتوانیم در این شرایط با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تمرینات کشتی را نیز برگزار کنیم.

وی در پایان در مورد اهمیت برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی خاطرنشان کرد: رقابت های آسیایی و جهانی را پیش رو داریم و برگزاری رقابت های انتخابی باعث ایجاد انگیزه در میان کشتی گیران شد و در این شرایط باید تمام تلاش خود را بکنیم که انگیزه در کشتی از بین نرود.