جمعه دهم فروردین ماه

نقره داغ در بسکتبال

کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال کاپیتان مهرام را به دلیل تخلفات متعدد جریمه و محکوم کرد.

طبق گزارش در خصوص حواشی پس از پنجمین دیدار تیم‌های پالایش نفت آبادان و مهرام تهران در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال، با دعوت قبلی جلسه کمیته انضباطی برای «سعید داورپناه» و «محمد حسن‌زاده» تشکیل شد.

اولین دستور جلسه مربوط به مصاحبه این دو بازیکن از تیم پالایش نفت آبادان با شبکه ورزش و رسانه‌های دیگر بود که بازخوردهای منفی در پی داشت. رای زیر در رابطه با این 2 بازیکن پس از رسیدگی صادر شد:

سعید داورپناه (بازیکن تیم پالایش نفت آبادان) به ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و دو جلسه محرومیت (تعلیقی) در فصل مسابقاتی جاری یا آینده (در صورت اتمام مسابقات) محکوم شد.

محمد حسن‌زاده (بازیکن تیم پالایش نفت آبادان) را به ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و دو جلسه محرومیت تعلیقی در فصل مسابقاتی جاری یا آینده (در صورت اتمام مسابقات) و اعلام عذرخواهی رسمی از داور مورد نظر محکوم می‌نماید.

جلسه کمیته انضباطی «صمد نیکخواه بهرامی» نیز با طرح سه پرونده تشکیل شد. اولین پرونده مرتبط با شکایت باشگاه شیمیدر قم نسبت به صحبت‌های وی در خصوص صفرزاده قائم مقام این باشگاه بود و در نهایت شکایت باشگاه شیمیدر نسبت به نیکخواه بهرامی وارد اعلام شد.

پرونده دوم در مورد مصاحبه تحریک‌آمیز و جنجال برانگیز وی با رسانه‌ها پیش از بازی پنجم مهرام تهران و پالایش نفت آبادان بود.

پرونده سوم در مورد ضربه پنهان مانده از دید داوران و ناظر مسابقه در رقابت‌های مرحله نیمه نهایی با تیم پالایش نفت آبادان نسبت به یکی از بازیکنان این تیم بوده که علیرغم سبک بازی درگیرانه و فیزیکی وی، این عمل به موجب ماده ٧٣ آیین نامه برگزاری مسابقات، تخلف تلقی شد.