پنجشنبه سی ام فروردین ماه

فرگوسن: مردم لیگ قهرمانان را همانطور که هست دوست دارند

سرمربی سابق منچستریونایتد ایده برگزاری سوپر لیگ را اشتباه خواند که باعث ازد بین رفتن تاریخ این ورزش می شود.

 الکس فرگوسن، سرمربی سابق منچستر یونایتد می گوید برگزاری سوپرلیگ اروپا دور شدن از ۷۰ سال تاریخ فوتبال است و هواداران لیگ قهرمانان را همانطور که است دوست دارند.

 شش باشگاه لیگ برتر، از جمله یونایتد، خواهان خروج از یوفا و برگزاری سوپر لیگ بین قدرت های خود هستند که سر ساله برگزار می شود. 

فرگوسن که پس از موفقیت در اروپا با باشگاه اسکاتلندی آبردین، ​​دو بار با منچستر یونایتد قهرمان لیگ قهرمانان شد به رویترز گفت که از "شب‌های ویژه" در لیگ قهرمانان لذت می برد.

او گفت: بحث سوپرلیگ دور شدن از ۷۰ سال فوتبال باشگاهی اروپاست. هم به عنوان بازیکن در دهه ۶۰ و هم به عنوان سرمربی آبردین در جام برندگان جام اروپا قهرمان شدیم که این دستاورد خیلی بزرگی در تاریخ بود. مثل فتح قله اورست. اورتون ۵۰۰ میلیون پوند برای ساخت یک استادیوم جدید با جاه طلبی برای بازی در لیگ قهرمانان اروپا هزینه می کند. این ها چه می شود؟ طرفداران لیگ قهرمانان را همانطور که هست دوست دارند.  

فرگوسن اضافه کرد: در زمان حضور من در یونایتد، ما در چهار فینال لیگ قهرمانان بازی کردیم و آنها همیشه ویژه ترین شب های من  بودند. من مطمئن نیستم که منچستر یونایتد در این ماجرا دخیل باشد.

گری نویل، کاپیتان سابق منچستر نیز گفت:‌ من فکر می کنم ارائه پیشنهادات در میان شیوع کرونا و بحبوحه بحران اقتصادی، یک رسوایی مطلق است.  یونایتد و بقیه باشگاه های"Big Six "که در  این داستان دخیل هستند، در برابر سایر لیگ برتر باید از خود شرم کنند. باید از همه شش تیم امتیاز کسر کرد.