پنجشنبه نهم فروردین ماه
گفت و گو با مربی ایرانی تیم ملی کویت

مظفر: امیدوارم نگاه عملگرایانه ادامه یابد

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: اینکه کمتر از 2 ماه از روی کار امدن مدیریت جدید فدراسیون، شاهد پرداخت پاداش بازیکنان بوده ایم و کاری که 3 سال از انجام آن گذشت و صورت نگرفت، جای تشکر وقدردانی دارد. این عمل بسیار مثبت بود و شک ندارم که پرداخت پاداش بازیکنان جزء اولویت های فدراسیون بود و این امر نشان می دهد نگاه  کادر مدیریتی جدید عملگرا به مسائل است.

شهرزاد مظفر ادامه داد: با توجه به اینکه اعتراض در خصوص پرداخت پاداش ها مطرح شده بایدبه این نکته اشاره کنم که ما با شخص طرف نیستیم.فدراسیون فوتبال یک موسسه حقوقی است که یکسری دیون دارد و باید آن را پرداخت کند. ما کاپ را برای شخص خاصی نیاوردیم. افتخار برای یک کشور بود. کاپ قهرمانی فوتسال بانوان تا ابد در فدراسیون فوتبال باقی می ماند. زمانی که مسئله پاداش ها و پرداخت دیون ها  مطرح می شود ما با شخص کاری نداریم و از شخص خاصی مطالبه نمی کنیم. معتقدم باید با یک سیستم طرف باشیم و یک جوری قوانین وضع شود که  بعد ا ز3 سال شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. اگر پاداشی مصوب شود و تاخیر در پرداخت آن صورت می گیرد، باید  قانونی باشد که با توجه به تورم نحوه پرداخت آن نیز تغییر کند.

وی ادامه داد: تمام این مسئله و اعتراض ها بخاطر تاخیر است نه مقدار پول. گلمندی بازیکنان را به حساب پاداش نگذاریم. گله ها ریشه اش در طی سالیان گذشته شکل گرفته و سالهاست تبعیض ها را می بینند و الان با رخ دادن اتفاقی گله مند می شوند و آن را مطرح می کنند. وقتی ارتباط و تعامل خوب ایجاد بشود ظرفیت و استانه تحمل بازیکنان بالا می رود. متاسفانه رابطه خوبی بین بازیکنان و فوتسال نبوده و همیشه احساس کردیم  در اخرین اولویت های فدراسیون قرار داشته ایم. در طول 3 سال گذشته چندین بار شاهد بودیم که برای تیم ها بهترین امکانات فراهم شد و در بین این همه اتفاق، آیا نمی توانستند پاداش بانوان را بدهند؟ جز اولویت نبودیم و این حس ایجاد می شود و در نهایت با کوچکترین چیز بازیکنان اعتراض می کنند. وقتی بازیکن ملی پوش گله می کند، باید از دید بالاتر نگاه کنیم به این موضوع. کمتر دیدم با نگاه تعاملی به این انتقاد ها نگاه شده باشد وهمیشه واکنش های نرمی را شاهد نبودیم . بازیکنان حس کنند که درد و دلشان شنیده می شود شک نکنید از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. بازیکنان نیاز دارند نگاه مسئولین تغییر کند و اجازه بدهند حرفشان را بزنند. واکنش سریع نشان ندهیم  و جویای علت انتفاد ها باشیم.

وی افزود: سالها با این بازیکنان کار کرده ام. آنها قدر نشناس نبوده و پاسخ محبت را به بهترین نحو می دهند و فقط نیاز به توجه بیشتر و نگاه ویژه تری دارند. تیمی که در بدترین شرایط بهترین عملکرد را داشته و قهرمان آسیا شده پس نا سپاس نیست. ورزشکار ملی باید عزت واحترامش حفظ شود. بازیکن عزت نفس نیاز دارد که با احترام گذاشتن این اتفاق رخ میدهد.

وی در پایان گفت: کادر فنی وقت نیز تلاشهای مستمری را انجام داد و حتی به یاد دارم زمانی که تیم به مرحله فینال صعود کرد، فدراسیون پاداشی به بازیکنان داد که به دلیل منابع محدود ارزی، کادر فنی اعلام کرد که در تهران می تواند آن پاداش را بگیرد و بازیکنان در اولویت هستند. در همین راستا هنوز آن پاداش به کادر فنی نیز داده نشده است.