جمعه دهم فروردین ماه
چیزی به عنوان محرمانه در کمیته ملی المپیک نداریم

صالحی امیری: برای المپیک توکیو اسپانسر نداریم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برای موسوی بازیکن عزیز و ارزشمند ما سوء تفاهم ایجاد شده که کل پاداش تیم‌ها همین ارقام است.

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد در پاسخ به سوال تسنیم در مورد اعتراض موسوی، والیبالیست کشورمان که درخصوص میزان پاداش پستی در صفحه شخصی خود گذاشته بود، اظهار داشت: به تیم والیبال و داورزنی خسته نباشید می‌گویم. والیبال در مسیر جهش است و جزو برترین‌های دنیاست. مدیریت والیبال با انتخاب سرمربی و کادر فنی مسیر روشنی در پیش دارد و قهرمانان والیبال در همه رده های سنی شایسته حمایت حداکثری هستند. برای موسوی بازیکن عزیز و ارزشمند ما سوء تفاهم ایجاد شده که کل پاداش تیم‌ها همین ارقام است. دکتر سجادی با توضیحی که دادند، این سوتفاهم را پاسخ دادند. پاداش اصلی به صورت ریالی پرداخت می‌‌شود. در مجموع قدردان زحمات و تلاش‌های والیبال هستیم.

  برای المپیک توکیو اسپانسر نداریم 

صالحی‌امیری در خصوص اسپانسر کاروان‌گفت: در سال گذشته که قرار بود المپیک برگزار شود، با سه اسپانسر جلسه و با یک اسپانسر به نتیجه رسیدیم. وقتی مسابقات به تعویق افتاد و کرونا فراگیر شد، فضای مطمئنی برای اینکه تعهد برای اسپانسر ایجاد کنیم وجود نداشت لذا عملا به خاطر کرونا قطعیت لازم برای بستن قرارداد وجود نداشت و فرصت کافی برای تبلیغات نداشتند.

وی تصریح کرد: در تلاشیم در حوزه لباس و سایر بخش‌ها از طریق اسپانسر وارد شویم. ما منابع لازم را در سال 99 صدرصد از سازمان برنامه دریافت و کامل به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم. فروردین ماه 50 درصد بودجه سالیانه فدراسیون‌ها را با توجه به شاخص‌ها پرداخت کردیم و امسال هم با تامین منابع از دولت پرداخت می‌کنیم. برای المپیک توکیو اسپانسر نداریم.

کسی برای اسپانسری نیامد!

رئیس کمیته ملی المپیک درباره عدم جذب اسپانسر، خاطرنشان کرد: چندین بار اعلام کردیم اما کسی حاضر به اسپانسرینگ نشد چون هم زمان نبود و هم اینکه مطمئن نبودند المپیک برگزار شود. همین الان که با شما صحبت می‌کنم در فضای مجازی صحبت‌هایی درباره لغو المپیک است. بنابراین تمام برنامه‌ریزی اعزام کاروان را با اقتدار و با تامین حداکثری انجام دادیم. 

واکسن زدن افراد متفرقه را تکذیب می‌کنم

صالحی‌امیری در خصوص حضور برخی افراد متفرقه در کنار واکسیناسیون کاروان ایران در المپیک گفت: مسئولیت واکسیناسیون بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی است. سجادی لیست کاروان اعزامی به توکیو را تهیه و رسما به وزارت ورزش اعلام کرد و آنها هم به فدراسیون پزشکی اعلام کردند و تا امروز هیچ موردی خارج از لیست دکتر سجادی من نبوده و اطلاعی از تخلف نداریم و این مورد را تکذیب می‌کنم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه چرا لیست کسانی که واکسن کرونا را زده‌اند، منتشر نمی‌شود، گفت: انتشار لیست منوط به تصویب ستاد عالی است چون مباحث کلان کاروان‌ها در المپیک و سایر رویدادها در ستاد عالی ورزش تصمیم گیری می‌شود. این موضوع در جلسه آتی مطرح می‌شود و اگر صلاح بدانند منتشر می‌شود ما برای انتشار منعی نمی‌بینیم.

از کشتی حمایت می‌کنیم

صالحی‌امیری در خصوص اعتراض دبیر به بودجه کشتی از سوی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: آقای دبیر قهرمان المپیکی و ملی ما است و باید همیشه به عنوان سکان دار کشتی مورد حمایت باشد.کشتی رشته اول ماست و نقطه امید ما در المپیک است و باید همه نهادها از این رشته حمایت کنند و ما هم دائم این کار را انجام می‌دهیم. نیاز به ثبات و آرامش در ورزش قهرمانی و کشتی وجود دارد تا با آرامش حداکثری در توکیو حضور داشته باشند. بحث کاری طبیعی است و نباید به مسئله غیر طبیعی تبدیل شود. بحث در مورد محاسبات چگونگی تخصیص بودجه بوده و مباحث داخلی ما و کشتی است.

وی افزود: اینها رویه جاری است. فدراسیون و خزانه دار و مالی ما و سجادی جلسه می‌گذارند و مسئله بزرگی نیست. موضع رسمی ما همان است که ابتدا گفتم اینکه دبیر قهرمان ما، کشتی ورزش اول و امید ما در المپیک است و همه نهادها خود را موظف به حمایت از این رشته می‌دانند. کشتی همیشه اولویت اول ما در تخصیص بودجه و خارج از سهم مصوب بوده و این سیاست ادامه دارد. حمایت ما از کشتی گسترش خواهد یافت و هفته آتی با سجادی به فدراسیون کشتی می‌رویم.

 تخصیص بودجه به برخی از فدراسیون‌ها از سوی مجلس کارشناسی شده نبود

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه کمیته و وزارت ورزش مانع دریافت بودجه کشتی از مجلس شده‌اند، گفت: خیر. مجلس جدولی را برای 10 فدراسیون برای کمک مالی معادل 55 میلیارد تدوین کرد. از این اقدام به شدت خوشحالیم اما اشکالی که وارد است در خصوص اولویت بندی‌ها است. ما مبنایی برای اولویت بندی داریم که کشتی اولویت اول و وزنه‌برداری و تکواندو مشترکاً دوم و کاراته، دوو میدانی، تیراندازی و شمشیربازی در جایگاه بعدی هستند.

وی افزود: محل اشکال از طرف ما که وارد هم هست این است که چرا به والیبال، بسکتبال، تیراندازی و شمیربازی یک ریال نمی‌دهند؛ این کار فاقد کار کارشناسی است. عزیزان می‌توانستند از ما یا وزارت ورزش اولویت‌ها و شاخص‌ها را بگیرند. از مجموع 52 فدراسیون 10 فدراسیون را دیدند که باعث شکاف و اختلاف شد و کار شایسته‌ای نبود. به هر میزانی از هر جا به ورزش کمک شود در جهت توسعه ورزش گام برداشته خواهد شد.

همه ورزشکاران  قبل از اعزام 90 میلیون تومان دریافت می‌کنند

صالحی‌امیری در خصوص حقوق ورزشکارانی که تازه سهمیه گرفتند، گفت: برای کسانی که تا الان سهمیه گرفتند یک سال معادل 60 میلیون پرداخت شده است. از بهمن 99 تا تیر ماه 1400 نیز به هر کدام از قهرمانان 30 میلیون داده می‌شود. هر ورزشکاری در هر مرحله سهمیه بگیرد 90  میلیون تومان دریافت می‌کند، چه یک سال و  نیم قبل باشد چه تیر 1400. برای 6 ماه آخر هم در فصل بهار حقوق 5 میلیون تومانی را پرداخت می‌کنیم و عزیزان دغدغه نداشته باشند. در تلاشیم‌ همه ورزشکاران  قبل از اعزام 90 میلیون تومان دریافت کنند.

وی در خصوص اینکه آیا تا قبل از المپیک تخصیص دیگری انجام خواهد شد، تصریح کرد: بستگی به تخصیص برنامه و بودجه دارد. به هر نسبت دریافت کنیم به فدراسیون‌ها پرداخت می‌کنیم.

امیدوارم تیم فوتبال امید بعد از 46 سال به المپیک صعود کند

صالحی‌امیری در خصوص حمایت از تیم فوتبال امید برای المپیک بعدی گفت: روز هشتم فروردین در محل فدراسیون فوتبال حاضر شدم و با عزیزی‌خادم و همکارانش در خصوص تیم امید و برنامه‌ها صحبت مقدماتی انجام دادیم. از جانب ما دکتر سجادی مسئولیت دارد و از طرف فدراسیون فوتبال هم شخصی معرفی می‌شود و در نهایت تفاهم نامه‌ای تدوین و مسیر دنبال می‌شود. امیدوارم بعد از 46 سال به المپیک صعود کنیم. اولین مسابقه ما شهریور ماه است. پیش نویس تفاهم نامه از فدراسیون ارسال و من به سجادی ارسال کردم و مذاکرت تخصصی را برای انتخاب سرمربی و حمایت ما از تیم امید انجام می‌شود.

چیزی به عنوان محرمانه در کمیته ملی المپیک نداریم

وی تاکید کرد: مجموعه فعالیت‌ها، عملکرد، هزینه‌ها و سیاست‌ها در کمیته شفاف است.چیزی به عنوان محرمانه در کمیته ملی المپیک تعریف نکردیم. آنچه اهمیت دارد درخشش ما در المپیک و 6 رویداد در سال جاری است.

 

حامد قاسمی عارف