چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
شاگردان یحیی گوا را دست کم نگیرند؛

حکایت کلاه و خرگوش!

پرسپولیس در مصاف گوا نماینده هند باید کار را در نیمه اول یکسره کند و کار را به قضا وقدر نسپارد.حریف خرافاتی که  الریان و الوحده را متوقف کرده ، در انتظار معجزه و شعبده بازی است.

دو تساوی بدون گل از سوی  تیم خوان فرناندو مربی اسپانیایی گوا آنها را به خود باوری و اعتماد به نفس رسانده است.

هندیها در فاز دفاعی با پوشش مناسب و تجمع نفرات در عمق کار را برای دو رقیب اولیه سخت کردند و اجازه ندادند دروازه شان باز شود.

قفل دروازه آنها را باید امشب گشود و به خوش باوری میزبان پایان داد.

رسانه های هند از جمله ،سایت هند نیوز اگر چه در تحلیل خود از موفقیت های چشمگیر پرسپولیس در لیگ برتر ایران و چهار بار قهرمانی گفت،اما با امیدواری از تقابل با سرخپوشان نوشت .

آنها که به خرافات اعتقاد زیادی دارند به وضوح از شعبده بازی و معجزه سخن گفتند.شاید به تدابیر خوان فرناندو و درخشش دروازه بان خود دل بسته اند تا نتیجه خوبی بگیرند.

 پیشداوری نویسنده سایت مذکور  هم در نوع خود جالب است .او انتظار دارد مربی اسپانیایی همانند یک شعبده باز از کلاه خود خرگوشی را بیرون بیاورد و همه را متحیر کند!

مربی گوا که سرد و گرم روزگار چشیده و با فوتبال حرفه ای آشنا است با واقع بینی از قدرت و توانایی شاگردان گل محمدی سخن گفته است و...

پرسپولیسی ها نباید حریف در دست کم بگیرند.

حفظ شاکله تیم و استفاده از تمامی عناصر ثابت در زمین را باید جدی گرفت.دو دیدار پیاپی با تیم گوا فرصت خوبی است،تا با نتیجه گیری و جمع آوری شش امتیاز  راه صعود تثیبت شود.از طرفی با بدست آوردن گلهای بیشتر می توان عناصر  جوان و ذخیره ها را به میدان فرستاد و به  نفرات اصلی استراحت داد.

البته این برداشت زمانی محقق می شود که کادر مربیان و بازیکنان با جدیت در زمین حاضر شده و با قدرت  و صلابت به دروازه گوا یورش ببرند.

اگر حریف را دست کم گرفته و گرفتار حواشی شوند چه بسا با گره خوردن بازی ،شرایط برای نماینده ایران سخت و دشوار شود.

موضوع دیگری که باید مدنظر باشد،خشونت بازیکنان گوا و تلاش و جنگندگی آنها است.این موضوع نباید باعث آسیب دیدگی نفرات شاخص و کلیدی شود.

بهترین شیوه ،دواندن توپ ،پاسکاری نفرات و اجتناب از تکروی است .در دودیدار گذشته ترابی و عالیشاه با حرکات انفرادی و انفجاری بارها با خشونت متوقف شدند.عالیشاه شانس آورد که با تکل های خطرناک مدافعان الریان جان سالم به در برد.

باید این موارد را به تک تک نفرات گوشزد کرد و مراقب خشونت ها و بازی عصبی  بازیکنان گوا بود.

گلزنی شهریار مغانلو و درخشش او در دیدار با الریان و آمادگی ترابی و کامیابی نیا  شرایط را برای برتری پرسپولیس در فاز تهاجمی نشان داد ،تا امشب گلهای بیشتری ببینیم.

اگر بازیکنان مصمم و با ااراده باشند تحقق این فرضیه دور از انتظار نیست.

نویسنده: احمد میرزاییان