پنجشنبه نهم فروردین ماه

رضی زاده: کشتی گیلان را به جایگاه واقعی می رسانم

امیر رضی زاده رئیس هیات کشتی استان گیلان به همراه آقایان علیرضا اندک رنج و مجید خاکپور امروز مهمان خبرگزاری البرز بودند.

امیر رضی زاده رئیس هیات کشتی استان گیلان به همراه آقایان علیرضا اندک رنج و مجید خاکپور امروز مهمان خبرگزاری البرز بودند، گفت: طی یک سالی که خدمت کشتی گیلان بودم، مجموعه پایگاه قهرمانی کشتی را با خوابگاه و سکوی تماشاگران را احداث کرده ایم.‌ همچنین در نظر داریم به زودی خانه کشتی شهر رشت را که بر اثر برف سنگین گذشته تخریب شده بود بازسازی و به بهره برداری برسانیم.  و نیز برنامه داریم تا خانه کشتی کیاشهر را نیز راه اندازی و مورد بهره برداری قرار دهیم.

وی افزود: عمده هزینه های مربوط به این اقدامات را از طریق خیرین و دوستانی که حامی ورزش و کشتی هستند  تامین شده است.

رضی زاده در پاسخ به این پرسش که عملکرد تیم های پایه کشتی گیلان در مسابقات انتخابی نوجوانان و جوانان کشور چگونه بود، تصریح کرد: متاسفانه از زمانی که من مسئولیت هیات را در دست گرفتم استان گیلان کانون کرونا بود و اجازه نداد ما بتوانیم باشگاه ها را بازگشایی کنیم و آینده سازان کشتی به طور مطلوب تمرین کنند با این وجود یک عنوان قهرمانی خوب توسط علیرضا معصومی فرزند پهلوان فردین معصومی به دست آمد که قابل تقدیر است  و تنی چند از نوجوانان و جوانان نیز عناوینی کسب کردند که مورد رضایت واقع نشد. امیدوارم با فروکش کردن موج کرونا بتوانیم فعالیت های عادی را شروع و کشتی گیران گیلان تمرینات خود را پی گیری کنند.

رضی زاده در ارتباط با پشتیبانی از مربیان کشتی گیلان گفت: در بحث مربیان از تمام آنان و پیشکسوتان گیلان تقاضا دارم موضوع همدلی و اتحاد را بیش از پیش جدی بگیرند چون وفاق می تواند گام مهمی در جهت بهبود اوضاع باشد. طی جلسه با کمیته مربیان بحث پوست اندازی در جمع مربیان را مورد بررسی قرار  دادیم و بر آن شده ایم تا بتوانیم در کنار با تجربه ها از مربیان  جوان علاقه مند نیز به نحو مطلوب استفاده کنیم. به همین منظور پیگیر برگزاری کلاس های آموزش مربیان هستیم. در نظر است طی دیدار با رییس فدراسیون این موارد مطرح و از ایشان در این زمینه کمک بگیریم. امیدوارم اقداماتی که در نظر داریم  مثمر ثمر باشد و کشتی استان به جایگاه واقعی خود بازگردد.

رییس هیات کشتی استان گیلان در پایان تاکید کرد: هدف ما این است که در هر دو بخش کشتی آزاد و فرنگی سرمایه گذاری و تلاش کنیم. در بخش هایی از استان، علاقه به کشتی فرنگی و در بخش هایی از جمله در رشت فرنگی کاران خوبی داریم. از طرفی در کشتی ساحلی نیز جایگاه خوبی داریم به همین منظور درخواست میزبانی کشتی ساحلی را به فدراسیون دادیم که مورد موافقت قرار گرفت و روز بیستم اردیبهشت میزبان مسابقات خواهیم بود.

نکته قابل ذکر اینکه تمام فعالیت های انجام شده، دیده نمی شود جز اینکه تعامل خوبی با رسانه ها داشته باشیم. خوشبختانه در همین راستا جلسات مطلوبی با اهالی رسانه استان داریم و در عین حال از تمام رسانه های کشوری که کشتی استان  را مورد حمایت و لطف خود قرار می دهند سپاسگزاریم.

گفت و گو: احمد دباغ