جمعه دهم فروردین ماه

طاهری: دیگر حق کشتی گیری ضایع نمی شود

با شرایطی که کرونا برایمان به وجود آورده از کار و زندگی افتاده ایم.

رامین طاهری فرنگی کار تیم ملی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی گفت: من اهل شهرستان ایذه هستم اما برای تمرین دویست کیلومتر را طی کرده و به اهواز آمده ام و در یک باشگاه بدنسازی که دارای تشک کشتی است به همراه کشتی گیرانی چون گرمسیری و سروش قاسمی تمرین می کنم. آمادگی بدنی خود را تا حدودی حفظ کرده ام تا اگر مسابقه یا رویدادی باشد با شرایطی بهتر حضور یابم. در روزهای نخست کرونا تمرینی نداشتیم چرا که شرایط ایذه بحرانی بود و رفت و آمد من برای خانواده ام خطرناک بود به همین دلیل دو، سه هفته در قرنطینه بودم. فکر می کنم خوزستان تنها استانی است که همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

نایب قهرمان جام تختی افزود: مسابقات تختی برایم خیلی خوب بود ولی در فینال باختم و نتوانستم نتیجه مطلوب را به دست بیاورم. به مسابقات انتخابی فکر می کنم و می خواهم خودم را با قانون جدید تطبیق دهم تا با مشکلی مواجه نشوم. طرح تصویب شده در گذشته هم به گونه ای اجرا می شد و اکنون نیز با تغییراتی که اعمال شده حق هیچ کشتی گیری ضایع نمی شود. مقرر شد که پیش از هر مسابقه تست دوپینگ بگیرند که اگر چنین باشد باعث مباهات است.

کشتی گیر وزن 87 کیلوگرم کشورمان در خصوص تعویق یکساله مسابقات المپیک، گفت: نه تنها هیچ سودی نداشت بلکه تنها یکسال سنمان بالا رفت. زحمات زیادی کشیدیم، چندین اردوی سنگین داشتیم و آماده بودیم تا در مسابقات کسب سهمیه شرکت کنیم که متاسفانه کرونا مانع شد. با اینکه 4، 5 حریف قدر در وزن 87 کیلوگرم انتخابی تیم ملی حضور خواهند داشت اما من هم در این وزن شرکت خواهم کرد. دو سال می شود که حریف تمرینی هم هستیم و کشتی همدیگر را به خوبی می شناسیم و این کار را بسیار دشوار می کند. هدفم رسیدن به دوبنده تیم ملی و حضور در مسابقات المپیک است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیون مدافعان سلامت هستیم. امیدوارم مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا کرونا دست از سر ما بردارد و سر زندگیمان برگردیم.

گفت و گو از: احمد دباغ