جمعه دهم فروردین ماه

حمید ناجی: اگر اتفاقی در فوتبال رخ دهد، همه فراری خواهند شد

حمید ناجی بازیکن سال های دور تیم ملی و بانک ملی میهمان خبرگزاری البرز ورزشی بود. او که اکنون چهره متفاوتی در قیاس با دوران جوانی اش پیدا کرده در گفت و گو با خبرنگار ما از فوتبال دیروز و امروز سخن بر زبان آورده است و آنچه که در زیر می خوانید، گزیده صحبت های ناجی است.

او گفت: دل خوشی از فوتبال کنونی ندارم، چون صداقت و پاکی در آن دیده نمی شود. غیر فوتبالی ها چنان به این ورزش چسبیده اند که ما فوتبالی ها جایی در آن نداریم. فساد در فوتبال سیستماتیک شده است. هرکس برای سالم سازی وارد آن شود، غرق خواهد شد.

مردان بزرگی در فوتبال مانند دادگان داریم که می توانند سلامت و پاکی را به فوتبال بازگردانند. اما می دانم که چسبیده ها به فوتبال، سنگ اندازی خواهند کرد تا دادگان خسته شده و قید فوتبال را بزند. مانند شرایط کنونی...

با پوزش از همه باید بگویم، اداره کنندگان فدراسیون فوتبال، اندازه اداره این ورزش نیستند و شخصیت فوتبال را دچار خدشه کرده اند. آنها باید جای خود را به مردانی کارآمد مانند دادگان بدهند.

شروع بازیهای لیگ را جایز نمی دانم چون زیرساخت نداریم. تجمع در فوتبال در این شرایط را قبول ندارم. اگر حادثه ای رخ دهد، چه کسی پاسخگو خواهد بود.

 class=

اگر خدایی نکرده بازیکنی دچار کرونا شود، اگر توانستید همین آقایان مسئول در فوتبال را پیدا کنید من دیگر از فوتبال حرف نخواهم زد.

در گذشته اگر در آسیا قدرت اول آسیا بودیم دلیل داشت. سازندگانی چون باشگاه های راه آهن و بانک ملی را داشتیم که کارشان کشف استعدادها بود تا فوتبال ملی صاحب پشتوانه شود.

متاسفانه از مربیان سازنده در فوتبال خبری نیست. سازندگان مردند تا فوتبال ما هم بمیرد.

خاطرم هست با تیم ملی جوانان همراه حشمت خان مهاجرانی به قطر رفتیم و سه گل به تیم فوتبال قطر زدیم. آیا امروز هم می توانیم در تهران به تیم ملی قطر سه گل بزنیم؟

راهیابی به جام جهانی غیر ممکن است چون نه تیم خوب داریم و نه مربی در حد جام جهانی، فعلا فوتبال ما به صورت سلیقه ای حرکت می کند.