جمعه سی و یکم فروردین ماه
جوان های وزنه برداری از راه رسیدند؛

از رسول معتمدی و علی داودی غافل نشویم !

در همهمه بازی های فوتبال باشگاهی در آسیا و توجه همگان به اخبار وسیع فوتبالی، دو جوان رعنا و با آتیه در رقابت های وزنه برداری آسیا خوش درخشیدند و مایه امیدواری شدند.

این وظیفه و رسالت ما به عنوان پایگاه ها، نهادها  و رسانه های ورزشی است که هم به خود و هم به مسئولان و مدیران تلنگر بزنیم ‌و یادآور شویم که از نگاه یک بعدی به ورزش اجتناب کنند.

توجه به اخبار تمام نشدنی فوتبال و جذابیت های آن نزد مردم و مخاطبان نباید ما را از دیگر رشته های ورزشی غافل کند.

متاسفانه قهرمانی و دلاوری دو جوان با استعداد و شایسته ما در مسابقات  وزنه برداری قهرمانی  آسیا در تاشکند ازبکستان در لابلای اخبار و حواشی رقابت های فوتبال جام باشگاه های آسیا گم شد.

رسول معتمدی جوان  گمنامی که از شهرستان لنجان اصفهان پای در عرصه رقابت با الباخ قطری و قهرمان جهان گذاشته بود، با دلاوری و رشادت در سالن مسابقات همه را مسحور کرد و در وزن ۱۰۲ کیلو به مدال طلای دو ضرب و مجموع دست یافت.

علی داودی جوان با‌استعداد و رشید دیگر  ما هم‌ درخشش معتمدی را تکمیل کرد و در دسته فوق سنگین به سه مدال طلا دست یافت .

داودی جوان و خوش استیل نماینده کشورمان در المپیک است و جای رضا زاده، بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی را در این وزن پر خواهد کرد.

حال که بزرگان وزنه‌برداری به سن بازنشستگی رسیده اند و سهراب مرادی و کیانوش رستمی  هم در این رقابتها در سد بدست آوردن سهمیه قرار گرفتند، جا دارد ضرورت اهتمام به جوانگرایی و کشف استعداد را در وزنه برداری و دیگر رشته های پایه و مادر را جدی بگیریم.

رسول معتمدی و علی داودی نمونه هایی بارز از این استعدادهای ناب هستند که با توجه و مراقبت بیشتر می توانند سالهای متمادی برای ما افتخار آفرین باشند و مدالهای جهانی و المپیک برای ایران به ارمغان آورند.

نویسنده: احمد میرزاییان