جمعه دهم فروردین ماه

کریمیان؛ کرواسی یا مجارستان؟

لژیونر ایرانی تیم هندبال آر‌.کی بیلووار در لیگ کرواسی میزبانی ایران از مسابقات آسیایی و انتخابی جهانی را یک امتیاز بسیار بزرگ برای تیم ملی دانست.

محسن کریمیان درخصوص میزبانی ایران از بیستمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال مردان آسیا گفت: میزبانی مسابقات آسیایی و انتخابی جهانی امتیاز بسیار بزرگی برای تیم ملی است. من معتقدم می توانیم به مسابقات جهانی صعود کنیم. البته امیدوارم تا آن زمان اوضاع کرونا بهتر شود تا تماشاگرها هم بتوانند در سالن حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: من به عنوان یک بازیکن هندبال، موفقیت تیم ملی هندبال ایران را در مسابقات پیش رو در تلاش بازیکنان، برگزاری اردوهای تدارکاتی خوب و بازی های دوستانه مناسب می بینم.

کریمیان در ادامه در خصوص لیگ هندبال کرواسی نیز گفت: در حال حاضر حدود ۱۵روز است که بازی های لیگ هندبال کرواسی به تعویق افتاده و فدراسیون اعلام کرده بخاطر مثبت شدن تست ۱۲نفر از بازیکنان تیم زاگرب، بازی های لیگ تا پایان ماه میلادی بعد برگزار نخواهد شد.

لژیونر ایرانی تیم هندبال آر‌.کی بیلووار کرواسی افزود: بخاطر همین لیگ با وقفه طولانی روبرو شده است ولی شنیده می شود که فدراسیون هندبال کرواسی تصمیم گرفته که بعداز این وقفه، فقط بازی های ۴ تیم اول جدول برای مشخص شدن تیم های اول تا چهارم و همچنین مشخص شدن چهره تیم هایی که به مسابقات اروپایی راه پیدا میکنند، برگزار شود. به همین خاطر و به دلیل اینکه در جایگاه ششم لیگ هستیم فعلا برگزاری بازی های تیم ما مشخص نیست اما به احتمال زیاد سال بعد لیگ کرواسی با ۱۴ تیم فصل رو استارت می زند و هیچ تیمی از لیگ سقوط نمی کند.

کریمیان با بیان اینکه حدود۶ بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده است، گفت: امسال در بدبینانه‌ترین حالت می توانستیم جایگاه پنجم لیگ را بدست بیاوریم چون تیم آر‌.کی بیلووار نیم فصل دوم را خیلی خوب شروع کرد. طوری که از ۶ بازی، ۵ برد و یک باخت داشتیم.

وی درباره فصل جاری لیگ هندبال کرواسی نیز گفت: لیگ امسال واقعا فصل مسابقاتی سختی بود. چون به خاطر شرایط کرونا و سختگیری هایی که کشورهای اروپایی بعد از مثبت شدن کرونا برای هر شخص انجام می دهند، برگزاری لیگ امسال ۳ بار وقفه خورد و این امر باعث افت بدنی بازیکنان شده است.

کرمیان ادامه داد: برای فصل آینده ۲پیشنهاد جدی از کشور مجارستان و لهستان دارم ولی بخاطر شرایط کرونا هنوز تصمیم قطعی نگرفتم ولی تصمیم طی چند هفته آینده مشخص می شود.