جمعه دهم فروردین ماه

سی زر اسپور با مربی ایران در والیبال ترکیه صعود کرد

از بین تیم های دسته یک، دو تیم به لیگ برتر والیبال ترکیه صعود کردند. افه لر لیگی، بالاترین لیگ حرفه ای والیبال مردان در ترکیه است که توسط فدراسیون والیبال ترکیه اداره می شود. این لیگ در سال ۱۹۷۰ شکل گرفت. یکی از برترین لیگ های ملی در والیبال اروپا محسوب می شود ، زیرا باشگاه های آن در مسابقات اروپا موفقیت چشمگیری  کسب کرده اند.

برای دریافت اطلاعات  در این باره با صمد اکبری مربی ایرانی شاغل در ترکیه تماس گرفتم که موارد زیر را گفت: چند روز پیش در آنکارا  پایتخت ترکیه ، ما با تیم آکوش اسپور بازی داشتیم. قرار بود برنده این بازی به مسابقات سوپر لیگ مردان ترکیه صعود کند. بنابراین این بازی برای هر دو تیم بسیار مهم و واقعا حیاتی بود. تیم ما ۳ بر ۲پیروز شد. ست های اول و چهارم به سود تیم آکوش به پایان رسید ، اما ست های دوم ، سوم و پنجم را تیم ما به دست آورد. و به عنوان تیم دوم پس از Kizil tepe Yeni spor ، تیم ما CİZRE BELEDİYESPOR بلیت ورود به لیگ برتر مردان ترکیه را بدست آورد. این برای تیم ما و هواداران تیم مایک لحظه عاطفی عظیم بود و خداوند بزرگ را برای این پیروزی ارزشمند شاکریم.

دو ماه پیش از تیم اول خود (dinamik mardin) جدا شدم و به عنوان دستیار مربی به این تیم CİZRE BELEDİYESPOR پیوستم .در دسته یک باشگاه های ترکیه ۲۴ تیم در ۲ گروه در حال رقابت بودند. از آنجا که در گروه ما تیم های قدرتمندی وجود داشت ، گروه ما گروه سختی بود. هر دو تیم صعود کننده به سوپرلیگ از گروه ما هستنند. در دور مقدماتی ، ۲۲ بازی انجام دادیم ، در ۵ بازی باختیم و در ۱۷ بازی برنده شدیم. در مرحله پلی آف ، تنها یک باخت و ۲ برد داشتیم.

از اکبری سوال کردیم برای فصل بعد چه برنامه دارید، گفت: در حال حاضر پاسخ به این سوال دشوار است ، من برای کار  در پست کمک مربی   از تیم های سوپرلیگ ایران ۳  پیشنهاد دارم. همچنین ، دو پیشنهاد از تیم های ترکیه دارم ، آنها در لیگ دسته اول هستند. و تیم فعلی خودم را هم  دارم.

اما من در فکر بازگشت به ایران هستم ، غربت و دلتنگی برای خانواده مرا بسیار آزار می دهد، در آینده نزدیک تصمیم قطعی می گیرم که در ایران یا خارج ازکشور کار کنم.

گفت و گو: رحیم رحیم زاده