شنبه یکم اردیبهشت ماه

میخایلوف: هر روز تمرین می کنم

ماكسيم ميخايلوف نامي آشنا در جهان واليبال است. بازيكني از روسيه با توانايي هاي بالا كه اتفاقا خيلي خوش اخلاق و سرش در كار خودش است جایزه بهترین ورزشکار سال را از پوتین گرفت و چند جایزه انفرادی اروپا از ماکسیم سوپر استاری بی بدیل ساخته است گفت وگوی خواندنی با همكار روس مان الماز خيروف انجام داده و زحمت ترجمه آن را شاهین خیری کشیده است.

ماكسيم در قرنطينه چکار می کنیید؟

بعد از صرف صبحانه ،تمرین می کنم؛اگر هوا خوب است ، سعی می کنیم نیم ساعت با پسرم قدم بزنم. بعد درس می خوانیم و بازی می کنیم. عصر هم در اسکایپ با اقوام و دوستان صحبت ميكنم ، فیلم می بینیم. هر سه روز یا من یا همسرم برای خرید میوه ، سبزیجات ،۸ لبنیات به فروشگاه می رویم.

بهترین چیز در قرنطينه چیست؟
فرصتی برای گذراندن اوقات با همسر و فرزند؛ برای نیکیتای 4 ساله ، اکنون بهترین زمان است كه پدر و مادر را همزمان در كنارش دارد.

انگاپت هم كه به كرونا مبتلاشد، از او خبر دارید؟

واقعا ناراحت شدم که او وارد یک داستان دیگر با ویروس در گیر شد. ما می دانستیم که او از فرانسه بازگشت و وی را به علت ویروس كرونا به بیمارستان منتقل کرده اند.

فكر می کنیید كرونا سبب كاهش دستمزد قراردادها شود؟

بدیهی است که انزوا بر اقتصاد کشور تأثیر منفی خواهد گذاشت. تنها سوال این است که چقدر جدی است؟ البته ، مثل هر ورزشکار حرفه ای ، می خواهم دستمزدهايم در طول سالهای فعالیت بازیگری تا حد امکان به خانواده ام ارائه دهم. اما هر اتفاقی می تواند رخ دهد ، اکنون هیچ کس از کار در امان نیست.

در خانه هم ورزش می کنید؟

هر روز تمرین می کنم ،علاوه بر کشش ، حتماً تمرینات قلب را نیز انجام مي دهم.

آیا رژيم غذايي را هم در قرنطينه رعايت مي كنيد؟

بله اگر طبق معمول غذا بخورید ، اما در حجم معمول ورزش نکنید - دو بار در روز به مدت دو ساعت - پس ناگزیر وزن پیدا می کنید. تمام آنچه خورده ایم دیگر سوخته نخواهد شد. بنابراین سعی می کنم کمتر غدای روغنی بخورم.

آيا در قرنطينه بازي هاي قديمي را تماشا مي كنيد؟

واقعاً دوست ندارم مسابقاتم را تماشا کنم ، حتی تگر بهترین انها بوده باشد.

چرا؟
نمی دانم؛ احتمالاً بازیهای قبلی من جالب نسیتند، زیرا یک بار این احساسات را تجربه کردم و می دانم چه اتفاقی خواهد افتاد.

درباره كار با الكسي وربوف و تجربه مربيگريش صحبت کنید؟

با او كاركردن جالب بود. اول از همه ، اینکه او از کارش لذت مي برد ، تا آنجا که ممکن بود در این حرفه غوطه ور شد. او تمرینات جدید زیادی را برای روند تمرین به ارمغان آورد، که اعتماد به نفس و گفت و گو با بازیکنان را ایجاد می کند ، بنابراین وی شخصاً با بچه ها زیاد صحبت کرده است

و درباره بازگشت الكنو به زنيت… ؟

الكنو مشکلات سلامتی داشت. حالا همه چیز خوب به نظر می رسد و او باز می گردد. البته خوشحالیم الکنو برای زنیت و کل والیبال ما یک چهره خاص است.

درباره ليگ قهرمانان و شكست از ياستبرزكي در خانه چه نظري داريد؟

این جدی ترین شکست در تاریخ باشگاه ما و. شرم آور است که این اتفاق افتاد فکر می کنم حدودی به دلیل اشتباهات من رقم خورد در سه موقعیت نتیجه ای حاصل نشد.، آنها توپ های باورنکردنی را حمايت كردند.

قهرماني هم به لوكوموتيو رسيد، چه نظري دارید اقای ماكسيم؟

واقعیت این است که شما باید به قوانینی که وجود دارد احترام بگذارید. به وضوح قوانين می گوید؛ قهرمان در F6 مشخص می شود. ما با بوكومتيو نووسیبیرسک تنها یک بار در خانه آنها بازی کردیم.
وقتی فرصت دارید همه چیز را در Final Six حل کنید ، در حال آماده سازی برای آن هستید ، چرا به يكباره تصميم بر ادامه بازيها گرفته شد.

ده سال حضور در زنيت كازان، يك دهه حضور شما چگونه گذشت؟

خیلی زیاد به نظر نمی رسد، فکر می کنم هر ورزشکاری نمی تواند فراتر از یک ، دو یا سه فصل جايي باشد. راستش ، من حتی نمی توانم باور کنم که ده سال از آن گذشته است. بسیار خوشحالم که همه چیز به همین ترتیب پيش رفت. این سالهایی است که در یک خانواده بزرگ سپری می شود. سال هایی که احساسات و عناوین مثبت زیادی را به همراه داشت.

چرا ميخايلوف هيچ موقع در جنگ هاي رواني زير تو شرکت نمی کند؟

ایتالیایی ها یا برزیلی ها تمام بازی را بر این اساس جلو مي روند. آنها از طریق این تحریکات نمایشی روي بازيكنان حریف تاثیر مي گذارند . من واقعاً چنین چیزهایی را دوست ندارم ، اما هر بازیکنی روشهای خاص خود را دارد.

ظاهرا علاقه زيادي به كفش هاي asics دارید؟

یک زمان کفش های مارک های مختلف را امتحان کردم ، تعداد گزینه ها را اندازه گیری کردم ، اما از حدود سال 2012 بازی های Asics مي پوشم. آنها برای من راحت تر هستند. من عاشق کفش ورزشی هستم و نیم‌نمره از اندازه آن را بیشتر می کنم.

بزرگترین سایز کفش که دیده اید؟

زنده - 52. دیمیتری موزرسکی از این اندازه برخوردار است. در ژاپن ، در برخی از نمایشگاه کفش های بسکتبال افسانه بسکتبال ، شاكیل اونیل را دیدم. آنها فقط غول پیکر بودند. سپس او به اینترنت نگاه کرد - 57! تقریباً 10 سانتی متر بیشتر از من (48).