جمعه دهم فروردین ماه

فیاضی: سه نسل کنار هم بازی می کنیم

دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران، سطح آمادگی بازیکنان هم پست‌ خود را هم این‌طور ارزیابی کرد: بازیکنان هم‌پست من همگی از سطح آمادگی خوبی برخوردار هستند. بخصوص لژیونرها که از سطح تفکر حرفه‌ای‌‌تری برخوردار هستند.

فیاضی گفت: ضمن این که در فصل 99 شاهد لیگ بسیار قوی بودیم و سطح فنی بازیکنان بسیار بالا بود. این مسئله باعث شد سطح رقابت بازیکنان برای راه‌یابی به تیم ملی هم افزایش چشم‌گیری داشته باشد. به همین خاطر مطمئنم با تفکر و دیدگاه حرفه‌ای آلکنو و کادرفنی‌اش، درنهایت شایسته‌ترین بازیکنان موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شوند.

٤سال یکبار جراحی می‌کنم!

فیاضی در واکنش به مصدومیتی که در جریان برگزاری لیگ برایش پیش‌ آمد هم گفت: هر 4 سال یکبار همه راهی المپیک می‌شوند و در عوض من هم هر 4 سال یکبار، یک جراحی روی پایم انجام می‌دهم (می‌خندد). در این بین اما دیدگاه آلکنو نسبت به بازیکنان مصدوم برایم بسیار جالب بود و به همین خاطر از او بسیار ممنونم. او و کادرفنی‌اش مرا کاملا آزاد گذاشتند تا با احساسی که با مصدومیتم داشتم، جلو بروم. از دکتر افروزی و بدنساز تیم ملی هم متشکرم که باعث شدند تا انگیزه بیشتری برای بهبود پیدا کنم. پیشرفتی که در بهبود مصدومیتم داشتم برایم خوشحال‌کننده است. راهش را بلدم و مطمئن باشید به شرایط آرمانی برمی‌گردم؛ ولی فکر می‌کنم کمی دیرتر از سایر بازیکنان. امیدوارم دوستانم برایم دعا کنند و مطمئن باشند که در این راه کم نخواهم گذاشت.

آلکنو سخت‌گیر اما مهربان است

دریافت‌کننده قدرتی والیبال ایران، آلکنو را این‌گونه ارزیابی کرد: وقتی یک مربی مسئولیت یک تیم برای مسابقات سختی چون المپیک را قبول می‌کند، 100درصد مطالعات زیادی کرده و نقاط قوت و ضعف زیادی از تیم ملی در ذهن خود دارد. فکر می‌کنم باید به آلکنو زمان داد. تا جایی که من می‌بینیم، او به یکسری از نقاط ضعف تیم ملی ایران پی‌برده و در حال تنظیم تمرینات بر مبنای همان ضعف‌هاست. از نظر من آلکنو مربی سخت‌گیری است. کادر فنی او اعم از پیمان اکبری و محمدرضا تندروان هم از جمله مربیان سخت‌گیری هستند که با آن‌ها کار کرده‌اند. با این حال چیزی جز خوشرویی از مربیان ندیده‌ایم و این مسئله هم تنها یک دلیل دارد و آن‌ این‌که بازیکنان به نحو احسن درحال انجام وظایف خود هستند. وگرنه هیچ مربی‌ای در جریان تمرینات به بازیکنانش کادو نمی‌دهد. همه بازیکنان سخت در حال تلاش هستند و روند ما رو به رشد است. به همین دلیل است ما شاهد مهربانی از سوی کادرفنی هستیم.

باید به ایده‌های آلکنو احترام گذاشت

او اما تاکید دارد باید به خواست و ایده آلکنو احترام گذاشت: آلکنو قهرمان المپیک است و اگر به کلمه قهرمانی در المپیک دقت کنیم متوجه جایگاهی می‌شویم که برای هرکسی اتفاق نمی‌افتاد. او مدال طلای بالاترین سطح والیبال دنیا را در کارنامه دارد و باید به حرف‌ها و ایده‌هایش احترام گذاشت. اگر می‌خواهیم 100درصد موفق باشیم، باید در راستای خواسته‌های او گام برداریم. چه بیرون از اردوی تیم ملی که فدراسیون و آقای خوش‌خبر سرپرست تیم ملی شرایط بسیار خوبی را مهیا کرده‌اند و کرونای بازیکنان تقریبا به صفر رسیده و چه در داخل اردوها باید سوار موجی شویم که او دوست دارد. مطمئنم اگر این موارد را رعایت کنیم، نتایج قابل قبولی خواهیم گرفت که مردم بتوانند دوباره به والیبال ایران افتخار کنند.

ترکیب تیم ملی جذاب خواهد شد

فیاضی ترکیب تیم ملی ایران در المپیک و لیگ ملت‌ها را چکیده‌ای از 3 نسل می‌داند: آلکنو تا زمان حضور تیم ملی در لیگ‌ ملت‌ها زمان کمی در پیش دارد. او باید بداند که از بازیکنان در اختیارش در چه مواقعی می‌تواند استفاده کند. با این حال من فکر می‌کنم چکیده 3 نسل والیبال ایران قرار است در لیگ ملت‌ها و المپیک حضور پیدا کند. هم بازیکن جوان و باانگیزه داریم و هم بازیکن باتجربه و جنگنده. با این حساب ترکیب بسیار جذابی در این رقابت‌ها خواهیم داشت. فکر می‌کنم در لیگ ملت‌ها مردم عزیز ما باید تا حدود صبور باشند تا آلکنو بتواند به ترکیب مورد نظرش برسد تا حداکثر قدرتی که می‌تواند از این مجموعه داشته باشد را در المپیک پیاده کند.