چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

زمین را از عدالت پاک کردند

شهادت امام علی (ع) به همه شیعیان به ویژه هموطنان سوگوارمان تسلیت می گوییم.

شهادت مولای متقیان در شهر بی وفای کوفه داغی است که بر دل تاریخ نشسته است. شهادتی که باعث شد عدالت از زمین رخت بر بندد و شیعیان جهان سوگوار همنشینی مولا و پیشوای خود باشند.

زمین را از عدالت پاک کردند

گریبان فلک را چاک کردند

ز چشمان ملائک اشک می ریخت

بمیرم مرتضی را خاک کردند

در اوصاف علی (ع) قلم قاصر است اما به قول یکی از مورخان خارجی کوفیان یا علی (ع) را نشناختند یا قدر این ابر را ندانستند. آنچه که در آن شب غریب در مسجد کوفه گذشت، تاریخ از بیانش شرم دارد. جرجی حرداق مسیحی می گوید: چه می شد دنیا قدرت خود را بسیج می کرد تا هر دوره انسانی با قدرت، شجاعت و شخصیتی جامع الشرایط چون علی ابن ابیطالب تحویل جامعه می داد.

علی (ع) مظهر زهد و تقوا و عدالت علوی بود. مرد خدا به معنای واقعی که در عین شجاعت، متواضع، بخشنده بود و به روایت تاریخ حتی دشمنان و مخالفان آن حضرت نیز نتوانستند از حیدر کرار عیب و ایراد بگیرد. امیدوار هستیم که ما شیعیان که خود را پیرو علی (ع) می دانیم گوشه هایی از خصایل و آموزه های آن حضرت را وجه همت خویش قرار دهیم. این روزها کشور عزیز ما بیش از همه به اجرای عدالت اجتماعی و رسیدگی به مشکلات مردم نیاز دارند و این همان توصیه و رهنمود همیشگی مولای متقیان بوده است. بیاییم شیعیانی باشیم که امام اول ما قواعد و قوانین آن را ترسیم فرمودند.

نویسنده: رضا اسماعیلی