پنجشنبه نهم فروردین ماه
تمرین در سایه ی سنگین مرد خشن و نرمخو!

بیم و امید های تیم ملی والیبال در لیگ ملت

تمرینات تیم ملی والیبال در فضایی پر انگیزه ادامه دارد و ولادمیر الکنو جدی و مصمم تمرینات بازیکنان را زیر نظر دارد به ویژه در زمینه اصلاح اشتباهات مهارتی بازیکنان دقت نظر مضاعفی اعمال می کند.

 توتولو و دیگر دستیاران الکنو  با اراده وصف ناپذیری دل و گوش به تصمیمات فنی سرمربی سپرده اند بازیکنان تازه از کار با وزنه رها شده اند و کم کم به اجرای برنامه های تاکتیکی روی می آورند. عوامل ایرانی حاضردر پیرامون تیم ملی از همه چیز تعریف می کند این البته رسم همیشگی مربیان ایرانی است، در زمان کولا کویج هم اغلب شاهد تعریف های متداوله بودیم خب، باید این گویش ها را بخشی از همدلی و همراهی جمعی خواند، آنچه که بدیهی می نماید این است که الکنو با وجود ظاهر خشن مردی نرمخو و صمیمی است که چنین رفتاری برای ملی پوشان ما چندان غریب نیست.

با مثبت شدن مجدد تست محمد طاهر وادی دو پاسور در اردو مانده اند سعید معروف که معرف همگان است و جواد کریمی که بتازگی از لیگ بلژیک بازگشته است اما اگری خدای ناکرده یکی از این دو بازیساز اسیب ببینند تکلیف چه می شود؟ ما در پست پاسوری بدجوری دچار تنگنا هستیم و به رقبای تیم ملی از جمله لهستان نگاه کنیم که به طور همزمان سه چهار پاسور تراز اول را کنار هم دارد آنها سازندگی را در باشگاه ها و کانون ها آغاز کرده اند و در لیگ جهانی استعداد ها را به آزمایش کشانده اند.

در پست قدرتی چند بازیکن خوب داریم میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، محمد جواد معنوی نژاد، سلیم چپرلی هر یک از این بازیکنان پتانسیل خوبی در پست کلیدی یاد شده دارند سوای میلاد که بازیکنی ششدانگ به نظر می رسد باید به فکر انتخاب افرادی باشیم که توانایی دریافت بالایی داشته باشند و مقابل سرویس های بالای 120 کیلومتر سرعت حریفان ما در المپیک تاب مقاومت داشته باشند پس ساعدرسانی حرف اول دریافت کننده های قدرتی ما باشند درباره سایر پست ها هم خواهیم نوشت.

نویسنده: جمشید حمیدی