شنبه یکم اردیبهشت ماه

مبینی: با 10 سانتی متر دیگر می توانم روی سکوی آسیا بایستم

مسابقات بین المللی دوومیدانی در ترکیه در شرایطی به پایان رسید که در جمع بازیکنان ایرانی شرکت کننده ریحانه مبینی بهترین نتیجه را در بین بانوان کشورما به دست آورد.

ریحانه مبینی در پرش طول با رکورد 18/6 سانتی متر بعد از پرنده ازبکستانی به مقام نایب قهرمانی نایل آمد مبینی در این باره به البرز ورزشی گفت: مسابقات با شرکت دونده های چند کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی در سطح خوبی برگزار شد و تجربه بسیار ارزشمندی برای امثال من که برای نخستین بار در یک تورنمنت بین المللی برون مرزی شرکت می کردند بود با توجه به اینکه ورزشکار پرش طول ازبکستانی با حد نصاب 58/6 قهرمان شد اگر بتوانم 10 سانتی متر به رکورد خود اضافه کنم می توانم جزو سه پرنده آسیا باشم رقابت های قهرمانی آسیا سال اینده در کشور چین برگزار خواهد شد.

مبینی اضافه کرد: برای من که در ایران رقیب نداشتم دیدن پرش قهرمان ازبکستانی انگیزه ای شد تا بر تمرینات خود کیفیت بیشتری ببخشم. خوشبختانه من در زادگاهم آران و بیدگل مربی خوبی دارد اما مشکل اصلی من این است که شهردار و فرماندار ما به وعده خود مبنی بر ترمیم پیست این شهر وفا نکرده اند جوانان آران و بیدگل چشم انتظار پشتیبانی مسوولان شهری و استانی هستند.

ناگفته نماند که ریحانه مبینی از استعدا های ناب دوومیدانی دختران ایران است که سال پیش موفق شد رکورد زنده یاد توران شاد پور را بعد از 30 سال در پرش طول بشکند مبینی و دختران با استعداد دیگری که در شهر های مختلفی حضور دارند نیازمند نگاهی ویژه و حمایت های بیشتر هستند اگر همت کنیم شاید دوشیزگان کشور ما بتوانند پیشتر از آقایان به مراتب بالای قاره ای دست یابند.

نویسنده: مرجان بنی یعقوب