جمعه سی و یکم فروردین ماه

سلیمی: دست های کثیف پشت پرده مرا رنجاند

بهداد سلیمی گفت: یکی از مسئولان قبلی کمیته ملی المپیک به من گفت شب قبل از مسابقه من، دو ساعت با آیان جلسه داشتند و از آیان خواسته اند اجازه بدهد بهداد کار خودش را کند و ایران یک مدال طلای دیگر بگیرد اما او قبول نکرده بود.

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن افزود: اکنون که مسئولان کمیته ملی المپیک  و فدراسیون جهانی تغییر کرده اند آن موضوع را مطرح کردم. این مسائل آدم را خیلی اذیت می کند.  من هنوز حسرت المپیک ریو را می خورم چون دست های کثیفی پشت پرده بود. اگر بهداد روی تخته می باخت این قدر آدم را اذیت نمی کرد و از وقتی این حرف را شنیده ام واقعا حسرت می خورم.

سلیمی در مورد اینکه اگر در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ به سعید علی حسینی می باخت باز هم خداحافظی می کرد، تاکید کرد: خداحافظی کردن من ربطی به اولی یا دومی  در بازی های آسیایی نداشت  و واقعا از لحاظ ذهنی خسته شده بودم. همچنین زانوی من نیز خیلی اذیتم می کرد و هر روز با آن کلنجار می رفتم. همان روزهای آخر این تصمیم را گرفتم. آسیب دیدگی وزنه برداری را برای من سخت کرد و داشتم عذاب می کشیدم. فکر کردم چه بهتر خداحافظی من با مدال باشد و خاطره خوبی در ذهن مردم بماند.

قهرمان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ در مورد لاشا تالاخادزه وزنه بردار مطرح فوق سنگین گرجستان نیز گفت: به نظرم وزنه برداری ۳۰ درصد قدرت  و ۷۰ درصد ذهن است. تالاخادزه هم ذهن بزرگی دارد که زیر وزنه های سنگین می رود. کاری که او می کند مثل این است خودش را جلوی ماشین بیندازد. او هم در یک ضرب  و هم در دوضرب بسیار خوش تکنیک است. در یک ضرب المپیک ریو که رکورد جهان را شکستم و او بلافاصله آمد رکورد من را شکست ناراحت شدم و با  عصبانیت  رفتم ۲۱۶ را زدم (با خنده).

 او در پاسخ به این پرسش که خودش چه نظری نسبت به وزنه هایش در دوضرب دارد واقعا خطا بود یا خیر، تصریح کرد:حرکت اول سختگیرانه خطا گرفتند. حرکت دوم به نظر خودم قبول بود خیلی از کارشناس ها می گفتند. حرکت سوم هم نفس کم آوردم. به نظر خودم حرکت دومم درست بود.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند علی داودی بتواند به رکوردهای تالاخادزه برسد، تاکید کرد: سوال سختی است و بستگی به خیلی شرایط دارد . اما از لحاظ فیزیکی توان رسیدن به آن رکوردها را دارد. البته فقط داشتن ظرفیت کافی نیست و درست تمرین کردن و حرفه ای زندگی کردن هم می تواند تاثیر گذار باشد. چندین بار به داودی گفته ام در تمریناتش ضعف هایی می بینم که باید آن ضعف ها را از بین ببرد. بزرگترین ضعف علی این است که در تمرین زیاد وزنه می اندازد و اعتماد به نفس زدن آن وزنه را در مسابقه ندارد. برای افزایش اعتماد به نفس باید تعداد زدن های آن وزنه بیشتر از انداختنش باشد.

 او افزود: در بین دیگر وزنه برداران فوق سنگین، علیرضا یوسفی استعداد بی نظیری است وزنه های خوبی زده است اما او هم ضعف های زیادی دارد که گفته‌ام  و امیدوارم پوشش بدهد. آیت شریفی از لحاظ اخلاقی ۲۱ است. با توجه به  استایل بدنی، می تواند وزنه بردار خوبی در آینده باشد.