جمعه دهم فروردین ماه

ژاپنی ها و تعهد ملی در ورزش

ژاپنی ها آدم های عجیبی هستند. آنها وقتی که پای منافع و مسایل ملی پیش می آید، به هیچ وجه به سود فردی توجه نمی کنند. اتحاد آنها در تحقق ایده های ملی تبدیل به فرهنگی نهادینه شده است. بخوانید تا بیشتر متوجه شوید.

پزشکان داوطلب در خدمت بازی های المپیک

انجمن پزشکان ژاپن بنا به درخواست کمیته برگزاری المپیک فراخوان دعوت از 200 دکتر ورزشی برای خدمات درمانی رايگان در طول مسابقات توکیو را داده است و اخیرا هم برای مقابله با بیماری کرونا و انجام پروتکل های بهداشتی و تست های آن در زمان مسابقات، مسئولان امر درخواست حضور 500 پرستار رانیز داده بودند که با توجه به روند رو به افزایش مبتلایان کرونا در ژاپن با مخالفت جامعه درمانی حاضر در بیمارستان های ژاپن روبه رو شده اند.

 

داوری بدون سوت!

سالن کیکومن در استان چیبا در ژاپن شاهد برگزاری مسابقات داخلی کاراته در سنین مختلف مردان وزنان بود. 66 داور بین‌المللی حاضر در ژاپن امر قضاوت را برعهده داشتند. رضا گودرزی داور بین‌المللی واز قهرمانان کاتای کشورمان در دهه 60 و استاد  مجید قربانی رئیس کمیته داوران در این دوره از رقابت‌ها عملکرد قابل قبولی داشتند و توانستند نامزد حضور در رویداد المبیک توکیو را دریافت کنند. این دو داور ساکن کشور ژاپن هستند و عملکرد بسیار خوب آنها باعث شد که مورد احترام و حمایت ژاپنی ها قرار گیرند.  از نکات قابل اشاره به علت بیماری کرونا داوران در جريان مبارزه کاراته کاها بدون استفاده از سوت در تاتامی حاضر شده و قضاوت کردند.

نویسنده: رضا مقدم – ژاپن