جمعه دهم فروردین ماه

دستمزد ۱۲ میلیونی؛ مانع جدی بازگشت زیدان به یوونتوس

سرمربی فرانسوی رئال مادرید ممکن است هدایت راه‌راه‌پوشان تورین را برعهده بگیرد اما در این راه یک مشکل مهم وجود دارد.

زین‌الدین زیدان که انتظار می‌رود پس از تجربه فصلی دشوار با رئال مادرید و حذف تیمش در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در پایان فصل جاری از سمت سرمربیگری این تیم کنار بکشد، این در حالی است که قرارداد فعلی او با این باشگاه اسپانیایی تا سال 2022 اعتبار دارد.

نشریه ایتالیایی «توتو اسپورت» حالا خبر می‌دهد که زیدان 48 ساله ممکن است در صورت ترک رئال مادرید، جانشین آندره‌آ پیرلو در یوونتوس شود. پیرلو که تیمش در تلاش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان است، سخت تحت‌فشار است و گفته می‌شود کسب سهمیه لیگ قهرمانان تنها شرط ادامه حضور او در یووه نیست.

آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس علاقه زیادی به زیدان دارد و در سال 2019 هم تلاش کرد تا این مربی فرانسوی را استخدام کند، اما در نهایت او تصمیم گرفت برای بار دوم هدایت کهکشانی‌ها را برعهده بگیرد. زیزو بین سال‌های 1996 تا 2001 برای بانوی پیر بازی می‌کرد.

دستمزد سالانه 12 میلیون یورویی زیدان اما مانعی برای بازگشت احتمالی او به تورین است، چون باشگاه یوونتوس به دنبال کاهش هزینه‌ها برای جبران ضررهای مالی است که شیوع ویروس کرونا به این باشگاه تحمیل کرده است.

جنارو گتوسو سرمربی فعلی ناپولی هم که انتظار می‌رود در پایان فصل جاری با اتمام قراردادش این تیم را ترک کند، دیگر گزینه یوونتوس برای جانشینی پیرلو است.