جمعه دهم فروردین ماه
اهالی ورزش مطالبه گر سبد انتخابات

باید با حضور واقعی باور داشت

باز نوبت رای و انتخابات رسید؛ انتخابی که این روزها خیلی ها تلاش کرده و صف های اتوبوسی ثبت نامش از ده به صد و هزاران هم رسید و آنان که می خواهند باشند هر کدام در حال کابینه سازی و ساخت ستادی برای رسیدن به هدف هستند تا از کاروان عقب نمانند...

 در این میان خیلی از این افراد کاندیدا شده،  نگاه و هدف خاصی را دنبال می کنند،  هدف شان  چگونه بهره بردن از دریای بیکران و خروشان ورزش و نفوذ به درونش است؟ هر نامزدی می خواهد از ورزش و اهالی ورزش سهمی بنام رای اعتماد بگیرد و برای این کار،  اتاق های فکر آنان در حال فعالیت و بررسی،  چگونگی رسیدن به این سهم خواهی است. یکی دنبال تنطیم وعده کلامی سرخرمنی،  آن دگر قصد نفوذ به میان چهره ها و برندها و تشکیل گروه تصویری است و دیگری دنبال تطمیع قشر کمبود داران،   البسه و خواهان توپ و تور ورزشی یا وعده پست مشاور است،  بهر حال اسب ها زین شده و سواران بر اسب مراد،  آماده تاخت و تاز در فضای ورزش با هدف جذب و کسب رای گرفتن هستند، می خواهیم به عنوان یک شهروند مبتدی ورزشی و به دور از هرگونه آشنایی با سیاست،  اعلام کنیم ورزش و اهالی آن،  از هوادار، تا آن ورزشکار و مربی و مدیر و پیشکسوت ورزش، باید همه بدانند و حتما بررسی و تحقیق و تفحص دقیقی نسبت به این موضوع داشته باشند،  که چرا،  هر کاندیدایی که قصد حضور در انتخابات چه انتخابات شورای شهر یا مجلس و حتی ریاست جمهوری دارد، مصرانه طالب جذب اهالی ورزش در ستادهای انتخاباتی خود هستند!

جواب بسیار ساده است، چون ورزش و اهالیش همیشه ورود و حضورشان،  تاثیر گذار و تعیین کننده بوده و باعث جذب مردم در آن فضا می شود، اما سوال از اهالی ورزش را این چنین مطرح می کنیم، آیا تاکنون به حضور  و تأثیر گذاری خود،  در فضای انتخابات و پای صندوق های رای ،  خوب فکر کرده اید؟ آیا خود را بعنوان قطره ای بسیار تاثیر گذار، از آن دریای خروشان که نامش ،  ورزش و اهالی ورزش است،  باور دارید؟  که اگر همدل و همراه و هم اندیش با تفکر ناب پیشرفت و اصلاح ورزش، از افراد اصلح و آشنا با ورزش و یا خروجی ورزش، حمایت کنیم، و کرسی های شورای شهر و مجلس و حتی ریاست جمهوری را به آنها امانت دهیم، این تأثیرگذاری و اعتماد به نفس اهالی ورزش،  برای مطالبه گری ،  بیشتر دیده وباور خواهد شد؟

 بنابراین اهالی ورزش باید تلاش کنند که این بار در فضای انتخابات شوراها،  ضمن حضوری فعال و مطالبه گر،  تأثیر گذاری و خود باوری،  را نمایان کرده تا در پسا انتخابات، دیگر شاهد کم محلی و بی توجهی آنان که رای آوردند و انتخاب شدند، نباشیم و افرادی توان دریافت رای اعتماد از اهالی ورزش را داشته باشند که نگاهی حمایتی  و مطالبه گر از ورزش و حرمت گذار، رای دهندگان خود باشند،  اهالی ورزش باید در این انتخابات،   هرگز ابزار انتخاباتی نشوند،  بلکه تأثیر گذار غیر قابل انکار و کاملا دیده شده فضای انتخابات باشند،  و ختم کلام نوشتاری،   اهالی ورزش از هر کاندیدایی که خواستار حضور،  چهره ها، برندها، مدیران و پیشکسوتان ارزنده و صاحب نام ورزش در ستاد انتخاباتیش شود،  سوال کنند،  آیا قصد ادامه روش قبلی ها (رای بگیر و در رو) را ذهن  دارند ؟ یا هدف واقعا عمل به وعده ی داده شده قبل از انتخاب شدن را دارند،  و برای عملی شدن این وعده ها، چه تضمینی، می دهد؟

اهالی ورزش اینبار با هوشیاری و همدلی و هم اندیشی و همگام و هم گفتار ضمن حضوری فعال و مطالبه گر و تأثیر گذار در انتخابات،  مطمنا اصلح ترین افراد خادم ورزش و شهر خود را انتخاب و به آنها رای اعتماد خواهند داد و اهالی ورزش،  هرگز فرزندان راستین ورزش، استان و کشورشان را که با اقتدار به اراده  و توکل بخدا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و به امید حمایت اهالی ورزش، وارد فضای انتخاباتی شده، را فراموش نخواهند کرد.

بیایم با خود باوری و اعتماد به تأثیر گذاری  اهالی ورزش، در هر انتخابات شهری و استانی و کشوری،  ورزش را به شکوفایی واقعی و بدور از نفوذ هرگونه غریبه، بازسازی کنیم .

نویسنده:  سید مهدی ابوس