جمعه سی و یکم فروردین ماه
دانش و ورزش

آسیب دیدگی ساق و کمر دوندگان

چرا پاشنه و ساق و کمر دوندگان و سایر ورزشکاران آسیب می بینند؟ بدون تردید ورزش قهرمانی دور از انواع آسیب دیدگی ها نیست به ویژه از ناحیه پاشنه ؛ ساق پا و کمر... چرا؟

آسیب دیدگی های ورزشی جدا از درگیر های رقابتی تن به تن در برخورد ها و آسیب های ناگهانی در تمرین یا مسابقات، در تمرین های پی در پی روزانه  ورزشکاران در اثر خستگی و یا خوب گرم نکردن بدن  یا عدم آمادگی جسمانی دچار آسیب می شوند به ویژه اگر با برنامه طراحی شده مناسب مربی منظم تمرین نکنند و باری به هر جهت و یا با یک مربی کم دانش و تجربه تمرینات غلط انجام دهند. یا عجله داشتن و فشار زود هنگام برای اهداف خود داشته باشند.

 خلاصه ای در پیشگیری آسیب دیدگی ها اشاره  می نمایم که خدای نکردن از این آسیب دیدگی ها بجای قهرمان شدن و سلامت ماندن با ورزش بخطر بزرگتری دچار نشوید.

۱ – با یک مربی کاردان تمرین کنید طبق طراحی تمرینات او

٢ - کفش مناسب داشته باشید

٣- در شیب تند و زمین سفت و نامناسب تمرین نکنید

۴- قبل از تمرین خوب بدن را گرم کنید به ویژه کشش نرمش حرکات انعطافی

 قبل از تمرین اصلی انجام دهید حتما بعد از پایان تمرین بدن را خوب با دویدن و حرکات آرام سرد کنید.

۵- در کوهستان و محل های ناهوار و سالن های کوچک تمرین نکنید.

۶- بعد از تمرین حتما دوش آبگرم بگیرید.. و کمی بدن را ماساژ دهید.

٧- سعی کنید در مسافت های طولانی

در زمین خاکی و تپه ها و زمین چمن تمرین کنید

٨- چنانچه احساس درد ساق پا و دگر اندامکردید سریع به مربی خود جهت راهنمایی مراجعه کنید و تمرینات را متوقف کنید ..

تأکید می شود تمام ورزشکاران و مربیان متوجه باشند آسیب های کوچک و کم اهمیت رفع نشود آن درد شروع و مادر تمام خطرات  بزرگ آسیب و دور شدن از ورزش قهرمانی و از دست دادن حتی سلامتی است؛

پس لطفا و حتما به اهداف خود در شروع هر ورزشی با مربی کاردان و با تجربه و داشتن امکانات لازم بویژه کفش مناسب و تغذیه خوب  بویژه  در محل مناسب تمرین کنید تا دچار آسیب های خطرناک نشوید.

ورزش قهرمانی دور از آسیب دیدگی ها نیست اما با رعایت دستورات بهداشتی و درست تمرین کردن پیشگیری از خطرات بزرگ ورزشی خواهد بود.

روح الله گلستانی جم