پنجشنبه نهم فروردین ماه

رحیمی: حیدری کونگ فوی ایران را احیا کرد

در بین چهره های ورزشی کشورمان افرادی حضور دارند که با تمام وجود به اعتلای ورزش و سربلندی جوانان ما کمک می کند بدون اینکه جامعه آنها را بشناسد.

مردی از جنس ورزش های رزمی میهمان البرز ورزشی بود. عبدالرحمان رحیمی درباره سوابق ورزشی خود می گوید: ورزش را از کوچه پس کوچه های شهر زیبای خرم آباد از استان لرستان آغاز کردم. پای برهنه در زمین های خاکی دنبال توپ بودم و سوای فوتبال سایر رشته ها را هم تجربه کردم. اما علاقه شخصی من به ورزش های رزمی بود. به صورت آماتور از سال 74 با ورزش رزمی آشنا شدم و پای در باشگاه گذاشتم. رشته کونگ فو توا را که معنای آن طریقت دانایی تن و روان است و فدراسیونی هم به نام کونگ فو و هنرهای رزمی که رزم ایرانیان نامیده می شود، شهرت دارد. در کارنامه ورزشی من قهرمانی استان و کشور در رشته کونگ فو بین سال های 79 تا 84 دیده می شود. سپس به طور عموم در بخش مربیگری و سرپرستی در این رشته فعالیت کردم و در این کسوت نیز چند عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی  در سطح استانی و کشوری به دست آوردم تا جایی که در سال 88 به عنوان سرپرست _ مربی تیم های جوانان و بزرگسالان استان لرستان را در مسابقات مشهد به مقام سوم کشور رساندم. ولی از آن به بعد بنا به دلایلی از این ورزش دور ماندم. البته دیری نپایید و حد فاصل 88 تا 90 بار دیگر وارد گود ورزش شدم و مدیریت دو باشگاه مرتبط را به همراه یک باشگاه با ارتش و لشگر 84 حضرت ابوالفضل (ع) خرم آباد را برعهده گرفتم. در ارتش به فرزندان کادر و هر از گاهی به سربازان آموزش کونگ فو می دادم . ۲ سالی از باشگاه و تمرین به دور بودم تا اینکه سال 92 کارم را در باشگاه غدیر آغاز کردم که در در اولین دوره بعد از بازگشت به تمرین و مربیگری در مسابقات آزاد رشته خودمان در بخش بزرگسالان، جوانان، نوجوانان و نونهالان در مجموع  25 مدال کسب کردم.

رحیمی اضافه کرد: از سال۹۴ بازرس ویژه هیات کونگ فو تهران شدم و هم اکنون با پشت کار مدرک مربیگری دان 4 کونگ فو را در اختیار دارم و توانستم در رشته کارشناسی ارشد ایران باستان فارغ التحصیل شوم.

عمده فعالیت من در بخش کشف استعدادها است و به دلیل علاقه ای که در امر استعدادیابی داشتم، نتوانستم به تیم ملی راه پیدا کنم ولی امیدوارم که بتوانم در امور کلان ورزش کونگ فو اثرگذار باشم. جا دارد از آقای دکتر حیدری که در راس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی قرار دارد، به دلیل حمایت های ویژه از جوانان و این رزم ملی تشکر کنم. این مرد بزرگ ورزش کونگ فوی ایران را احیا کرد تا بتواند در مجامع بین المللی افتخارآفرین و حرفی برای گفتن داشته باشد.
البته ناگفته نماند این پیشرفت و ترقی مدیون زحمات تمای دلسوزان زرم ملی است که در جای جای کشور و در سبک های مختلف در حال فعالیت بوده و هستند و جوانان این مرز و بوم را آموزش میدهند تا قهرمانان و مربیان آینده این کشور باشند.