شنبه یکم اردیبهشت ماه
بحثی درباره انتخابات فدراسیون های ورزشی

نامه: سر راه ورزشیان مانع ساخته اند

انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری در پیش است و طی چند روز آینده رقابت چهار کاندیدا، یک شخص بر روی صندلی ریاست می نشیند. این در حالی است که هیچ یک از نامزدهای احراز این سمت از اهالی دوچرخه سواری نیستند.

سعید نامه بازیکن سابق تیم ملی و دکترای فیزیولوژی ورزشی در این باره به البرز ورزشی گفت: وقتی اساسنامه فدراسیون ها با تعیین ملاک هایی چون سوابق مدیریتی مانع حضور قهرمانان می شود، دیگر نمی توان انتظار داشت. ما در دوچرخه سواری شخصیت های زیادی داریم که هم تحصیلات عالیه دارند و هم سوابق مدیریتی بخش خصوصی اما ظاهرا اساسنامه فدراسیون ها طوری نوشته اند که مدیریت یعنی فقط با مسئولیت های دولتی.

دوچرخه سوار سابق تیم ملی افزود: به اعتقاد عمده ترین نیاز ورزشی کشور در همه رشته ها نه پول است و نه تجهیزات که البته این دو فاکتور هم از الزامات کار است. مشکل اساسی گم شدن صداقت است که ورزشکاران کشور را به حاشیه رانده است. افرادی که صادقانه برای کسب افتخار تلاش کرده اند اما وزارت ورزش با اهداف سیاسی این صداقت را نا دیده گرفته است. نمی دانیم که چنین تصوری عمدی است یا در اثر بی توجهی عارض شده است. اما حقیقت تلخی است که در حال حاضر بین وزارت ورزش و قهرمانان رابطه صمیمانه ای وجود ندارد. وگرنه ورزش به عنوان یک پدیده تخصصی نیازمند آدم هایی است که اهلیت لازمه را داشته باشند.