چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
حال و هوای دربی پررنگ می شود

گل محمدی به دنبال تزریق روحیه است

حال و هوای دربی روز به روز گرمتر می شود. دربی با هیچ مسابقه ای قابل قیاس نیست. دربی شرایط خاص خودش را دارد. دربی نه به دیدارها و نتایج هفته قبل کاری دارد و نه به بازی های هفته آینده اش ارتباط پیدا می کند.

شرایطی که بر این بازی حاکم است می تواند موجی در فوتبال ایجاد کند، برخی نتیجه دربی را با قهرمانی در لیگا قیاس می کنند اما دربی بازها اعتقاد دارند که در دربی بازنده نباشند اگر قهرمان نشدند هم مهم نیست. این تعبیر بیانگر آن است که دربی بازها برای این مسابقه فاز ویژه ای بازگشایی کرده اند و گاهی نتیجه این بازی را در حد مرگ و زندگی می دانند. این حکایت زمانی به خود رنگ می گیرد که سوت آغاز دربی از سوی داور به صدا در می آید، باید منتظر آن لحظه ماند. استقلال در  شرایطی خود را برای دربی آماده می کند که بازی قبل از دربی را به ذوب آهن واگذار کرده است. مجیدی از این شکست تجربه گرفت. جراحی خط دفاع آغاز شده است. حتی به دانشگر اطلاع داده تا خود را برای دربی آماده کند. بازی گرفتن از این بازیکن که از نگاه مجیدی بازیکن خاطی به حساب می آید، نشان می دهد که مجیدی به دنبال تلافی باخت به ذوب آهن در دربی است. او تجربه دربی را دارد و قطعا برای روز موعود تدابیری در اندیشه دارد.

از سوی دیگر و در طرف مقابل پرسپولیس در بازی قبل از دربی مقابل سپاهان با تساوی متوقف شد اما شرایط پرسپولیس با استقلال متفاوت است. شاگردان گل محمدی برخلاف تیم مجیدی نیازی به جراحی ندارد اما به لحاظ شرایط روحی باید ظرافت ها را به کار گیرد تا ین تیم روحیه از دست رفته درخصوص مسایل حواشی دیدار با سپاهان را به دست آورد. گل محمدی هم تجربه دربی را همراه دارد. شاید به دلیل حضور مستمرش در پرسپولیس از زاویه تجربه پخته تر از مجیدی دیده شود. با این اوصاف دست گل محمدی پرتر از مجیدی است. این برتری را باید در قیاس نفر به نفر به تصویر کشاند. گرچه گل محمدی در خصوص مصدومیت کنعانی زادگان اندکی نگران باشد اما تلاش های کادر پزشکی شدیدتر شده تا زوج سیدجلال در قلب دفاع پرسپولیس به بازی برسد. در آن سوی مجیدی هم در خصوص رسیدن یا ادامه غیبت فرشید اسماعیلی همچنان نگران می نماید. در صورت آمادگی و حضورش در دربی وزن خط میانی تیم استقلال با این باز یکن در کنار ریگی بسیار سنگین خواهد شد. هرچند که دو اخطاره شدن رضاوند و غیبت او مجیدی را بدجوری به فکر فرو برده است. درخصوص این بازی باز هم خواهیم گفت و نوشت.

نویسنده: اکبر عزیزی