جمعه دهم فروردین ماه

برزیلی‌ها برای المپیک توکیو واکسن کرونا می‌زنند

وزیر بهداشت برزیل از واکسینه شدن تیم اعزامی این کشور به المپیک توکیو خبر داد و اعلام کرد سهمیه مازادی نیز در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

 دولت برزیل قرار است واکسیناسیون  ورزشکاران، مربیان، داوران و رسانه‌های معتبر که به بازی‌های المپیک و پارالمپیک در توکیو اعزام می‌شوند را شروع کند.

مارسلو کوئیروگا وزیر بهداشت  برزیل در یک کنفرانس خبری گفت که برزیل  بیش از ۴ هزار دوز واکسن فایزر و ۸ هزار دوز واکسن چینی Sinovac دریافت می‌کند.

کوئیروگا سپس در کنگره اعلام کرد که افرادی که به ژاپن می روند، واکسن فایزر دریافت می‌کنند و واکسن‌های چینی در اختیار دولت قرار می‌گیرد. دولت برزیل اعلام کرده است که نهادهای خصوصی تنها در صورتی واکسن خواهند زد که سهم جداگانه‌ای در اختیار واکسن سراسری قرار گیرد.

کوئیروگا تخمین می‌زند ۱۸۱۴ نفر برای رفتن به ژاپن واکسینه شوند و بقیه دوزهای باقیمانده به سیستم بهداشت عمومی برزیل داده شود.

برنامه واکسیناسیون ورزشکاران از روز چهارشنبه در سائوپائولو، ریودوژانیرو و فورتالزا انجام می‌شود. این اقدامات مشابه توسط کشورهایی از جمله ایالات متحده، انگلیس و استرالیا نیز انجام شده است.

بازی‌های المپیک که به دلیل شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲ ماه به تأخیر افتاده است، قرار است ۲۳ ژوئیه افتتاح شود.

برزیل بیش از ۴۲۰،۰۰۰ مورد مرگ  در اثر کرونا داشته است که این رقم پس از ایالات متحده بیشترین تعداد مرگ ناشی از کرونا در جهان است.

در حال حاضر تعداد بستری‌ها و مرگ و میر در ماه می کاهش یافته است.

میزان واکسیناسیون در برزیل کند بوده و افراد ۶۰ ساله و بالاتر را تاکنون هدف قرار داده است.