سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

گواردیولا: به داشتن این تیم افتخار می‌کنم

سرمربی منچسترسیتی، قهرمانی در این فصل لیگ برتر را سخت‌ترین قهرمانی خود در دنیای مربیگری دانست.

 با شکست خانگی یونایتد برابر لسترسیتی، منچسترسیتی به عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس در فصل جاری دست یافت.

پپ گواردیولا پس از قطعی شدن قهرمانی سیتی در لیگ برتر انگلیس گفت: قهرمانی این فصل در لیگ برتر برای ما بی‌نظیر و بسیار سخت‌تر از سایر قهرمانی‌های‌مان بوده است. واقعا سخت‌ترین فصل حضور در لیگ برتر را سپری کردیم و همیشه این قهرمانی را به یاد خواهیم داشت. باید از بازیکنان خود تشکر کنم. من واقعاً به هدایت این تیم و داشتن چنین بازیکنانی افتخار می‌کنم. آن‌ها واقعاً خاص هستند. شروع این فصل با همه محدودیت‌ها و سختی‌هایی که داشتیم تحسین‌برانگیز بود.

گواردیولا در بخش دیگری گفت: در شروع هر فصل لیگ برتر مهم‌ترین موضوع برای ما است. لیگ برتر سخت‌ترین جام فصل است که باید هر ۳ روز یک بار به میدان بروید و ثبات بالایی داشته باشید. خستگی ناپدیر بودیم و واقعا جنگیدیم و به همین خاطر از همه بازیکنان تشکر می‌کنم.

این دومین قهرمانی سیتی در این فصل، بعد از قهرمانی در جام اتحادیه بود. سیتی در فینال لیگ قهرمانان نیز باید برابر چلسی قرار گیرد.

پپ گواردیولا نیز برای سومین بار قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد تا با احتساب ۳ قهرمانی در بوندسلیگا با بایرن مونیخ و ۳ قهرمانی در لالیگا با بارسلونا، شمار قهرمانی های لیگ خود را به عدد ۹ برساند.