جمعه سی و یکم فروردین ماه
تقویت روحیه و ایجاد انگیزه

اشکانی: کار غیر ممکن وجود ندارد

مردم از کشتی به عنوان ورزش اول و قهرمانان این ورزش در مقام افتخار افرینان ورزش توقع دارند با دست پر از توکیو به وطن بازگردند. خصوصا قدیمی ها خاطره خوش موفقیت کشتی در المپیک ۱۹۶۴ را فراموش نکرده اند.

 به همین دلیل توقع دارند قهرمانان کشتی همانند گذشته باردیگر در ژاپن افتخار آفرین باشند. این امر امکان پذیر است به شرطی که مسئولین برای ایجاد انگیزه و تقویت روحی قهرمانان آستین بالا بزنند.

علی اشکانی نایب قهرمان اسبق جهان افزود: کشتی گیران اعم از فرنگی و آزادکار لیاقت کسب مدال المپیک را دارند به شرطی که تمام عوامل ذیربط از فدراسیون گرفته تا دست اندرکاران ورزش و رجال سیاسی در این فرصت باقیمانده جدیت خود را معطوف به تقویت روحی ورزشکاران المپیکی کنند. شخصا تمام این مراحل را سپری کرده و خوب  می دانم ورزشکاران در این مقطع حساس بیش از هر زمان دیگر نیاز به تقویت روحیه و دلجویی دارند.

اشکانی در رابطه با حضور تیم فرنگی بایک یار کمتر در المپیک گفت: کمتر دوره ای بوده که کشتی فرنگی با تیم کامل عازم المپیک شده باشد.ضمن اینکه اغلب تیم های اعزامی  کشورهای مختلف از جمله روسیه  نیز با تیم ناقص در المپیک شرکت می کنند. بنادبراین فکر نمی کنم با ۵ کشتی گیر هم نتیجه دلخواه کسب نشود. البته اگر حسین نوری در میدان آسیایی اشتباه نمی کرد و به حریفی چینی نمی باخت، تیم ایران ۶ نفره به توکیو اعزام می شد. از طرفی ناصر علیزاده با وجود تلاش فراوان و ابراز شایستگی، نتوانست از سد حریف قدرتمند صربستان در گزینشی نهایی عبور کند. همه این اتفاقات باعث شد تا با یک یار کمتر عازم توکیو شویم. مهم عملکرد کیفی کشتی گیران در میدان المپیک است اگر ما بتوانیم با روحیه مضاعف و آمادگی بالا به توکیو برویم هیچ کاری غیر ممکن نخواهد بود. خوشبختانه کادر فنی تلاش کرده اند و اعضای تیم هم مصمم به کسب افتخار هستند فقط می ماند حمایت های مسئولین که امیدوارم آن هم محقق شود.

نویسنده: احمد دباغ