پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
یک عکس – یک نگاه

نگاهی تاسف بار...

آنچه در پی می آید بخشی از مصاحبه یک شطرنج باز جوان است که سرشار از تاسف می نماید. تاسف از بابت بی توجهی به استعدادهای ایرانی و تاسف به خاطر نگاهی که برخی خانواده ها به فرزندانشان انتقال داده اند. مگر وطن داد و ستد است که این گونه فرزندان مان بار می آوریم.

بردیا دانشور شطرنج باز جوان کشور ما گفت: من مدتی زیر پرچم گرجستان بازی می‌کردم اما مجدد تصمیم گرفتم که برای کشورم فعالیت داشته باشم. با برخوردهایی که می‌شود اما دلسرد می‌شوم و گاهی بابت این تصمیمم احساس پشیمانی می‌کنم.

دانشور تاکید کرد: حضور من در مسابقات جهانی و آسیایی با هزینه فدراسیون انجام می‌شود. در تمام این اعزام‌ها اما مادرم با هزینه شخصی من را همراهی می‌کند. قرار هم نیست هزینه‌ای بابت اعزام مادرم پرداخت شود اما قطعا حضور و همراهی او در عملکرد من و نتایجم تاثیر داشته است. با این حال به پیگیری‌هایش پاسخ درستی نمی‌دهند و این بیشتر مایه تاسف است.

شطرنج‌باز کشورمان لغو یکی از اعزام‌های خود را یادآور شد و خاطرنشان کرد: قرار بود سال ۹۷ در مسابقات جهانی اسپانیا شرکت داشته باشیم. برای این اعزام هزینه ترجمه، اخذ ویزا و… پرداخت کردیم اما ۳ روز مانده به اعزام گفتند که منتفی است. بعد از آن با حمایت خانواده‌ام در مسابقات دیگری شرکت کردم تا به نوعی جبران شود. اینگونه برخوردها هم باعث دلسردی می‌شود.